«شهید آوینی» با زبان هنر ارزش‌های انقلاب اسلامی را ماندگار کرد
کد خبر: 4047835
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱

«شهید آوینی» با زبان هنر ارزش‌های انقلاب اسلامی را ماندگار کرد

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در پیامی با اشاره به فرارسیدن 20 فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی نوشت: شهید آوینی با زبان هنر ارزش‌های انقلاب اسلامی را ماندگار کرد.

«شهید آوینی»

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، سعید جابری‌انصاری، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در پیامی با اشاره به فرارسیدن 20 فروردین، سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی نوشت: «۲۰ فروردین‌ماه یادآور سالروز شهادت هنرمند متعهد انقلاب اسلامی، راوی رشادت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان دفاع مقدس و شهیدان وطن، سیدمرتضی آوینی است که تمام لحظه‌های عمر با برکت خود را به‌ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد. این شهید بزرگوار به حق در این راه خدمات ارزنده کم‌نظیری را در عرصه‌های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت و از این‌رو سالروز شهادت این هنرمند فرزانه، به‌عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شد. هنر، آفریننده جمال است و تصویرگر کمال. هنر، پای‌بندی به ارائه مطلوبی از جلوه‌گری‌های برترین هنرمند، یعنی خالق هستی است.

در واقع هنر همان که سازه‌های عظیم هنری از سرپنجه زیبای صنعتش فوران کرده و همان که جهان را با چنین پدیده‌هایی افسونگر و رنگ‌هایی اعجاب‌انگیز و جمالی چنین دل آرا و چشم‌نواز و بصیرت‌افزا پدیدار ساخته است، هنر ثروتی عظیم و ماندگار که مانند همه ثروت‌های عالم می‌توان از آن استفاده مثبت و منفی کرد، همان‌طور که هنر زبان رسای اخلاق و فضیلت است در جهت مخالف نیز بسیاری از قدرت‌های جهان از هنر به‌عنوان ابزاری برای از بین بردن فضیلت و ترویج مادی‌گری سوءاستفاده می‌کنند. در واقع توانایی تولید آثار هنری و اثر مستقیم در تربیت نیروی انقلابی در جامعه بزرگ اسلامی و توانایی تولید اندیشه و ترویج گفتمان مقاومت و استکبارستیز می‌تواند بخشی از دستاورد آموزش نخبگان و تربیت هنرمندان نسل جدید جامعه ایران اسلامی باشد.

شهید آوینی هم اهل قلم بود و هم اهل عمل. ایشان بسیار ساده زندگی می‌کردند و بسیار شجاع و متواضع بودند و این شهید بزرگوار عاشق شهادت بودند و عاقبت در 20 فروردین 1372 شهد نوشین شهادت را نوشیدند.

مقام معظم رهبری نیز در خصوص این شهید بزرگوار فرمودند: در زمینه‌های فرهنگی هم کاری که شهید آوینی پیشاهنگش بود اینها را باید ترویج کرد.

اینجانب ضمن گرامیداشت این روز و تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی به تمامی هنرمندان و مردم شهیدپرور استان البرز، علو درجات این شهید متعهد و هنرمند را از درگاه خدای شهیدان خواستارم و امیدوارم با تأسی از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری روز به روز شاهد رونق هنر اسلامی در این استان باشیم.»

انتهای پیام
captcha