«بشدار جلال»؛ مؤذنی توانمند در کردستان عراق
کد خبر: 4066182
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸

«بشدار جلال»؛ مؤذنی توانمند در کردستان عراق

یک نوجوان عراقی که صدای دلنشین و استعداد خاصی در اذان‌گویی دارد، با تلاش فراوان خود قصد دارد روزی بتواند رتبه‌های برتر مسابقات جهانی اذان را به دست بیاورد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، بشدار جلال نوجوان 16 ساله با گام‌های آهسته و آرام، قبل از سحر، به سمت مسجد حاجی فتاح در  شهر کفری در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق می‌رود. 

او از 13 سالگی که نشانه‌هایی از استعداد در صدای او کشف شد، با صدای دلنشین خود در اقامه اذان در شهر خود به شهرت رسید و برای نمازهای پنج‌گانه، مؤذن دائمی مسجد شد.

وجه تمایز مؤذن جوان این است که او می‌تواند در بیش از یک مقام عراقی مانند صبا، رست و غیره اذان بگوید و اکنون در حال آموزش مقام‌های ایرانی است.

این استعداد باعث شد بشدار در مسابقه‌ای که در ماه رمضان سال گذشته برای همه رده‌های سنی برگزار شد، مقام اول را در رشته اذان کسب کند. بشدار هر روز تمرین می‌کند و به صدای مؤذنان معروف گوش می‌دهد تا پیشرفت کند.

بشدار در گفت‌وگویی با الجزیره نت می‌گوید که اقامه اذان به این شکل اول به دلیل استعدادی است که خداوند به او داده و سپس به دلیل عشق و علاقه اوست. او  علاوه بر تمرینات روزانه مستمر، کارهایی از جمله پرهیز از آب سرد و غذاهای ترش را برای حفظ صدای خود انجام می‌دهد. 

او آرزو دارد روزی یک مؤذن سرشناس در عراق باشد و در مسابقات بین‌المللی شرکت کند. بشدار از سازمان‌های دولتی کشورش می‌خواهد که از او برای شکوفایی استعدادش حمایت کنند تا بتواند در مسابقات بین‌المللی شرکت کند و برنده شود.

برخورداری پسر از این صدای شیرین و اجرای فوق‌العاده اذان، باعث شد پدرش جلال امین در شهر خود شناخته شود تا جایی که در میان مردم به پدر «بچه مؤذن» شهرت یافت. این چیزی است که او با افتخار توصیف می‌کند زیرا توانست پسرش را در این مسیر درست و دور از مسائل منفی که امروز جوانان را به خود مشغول کرده است، قرار دهد.

محمد احمد، امام مسجد می‌گوید که استعداد بشدار نیاز به پیگیری و آموزش بیشتر توسط مربیان مجرب دارد؛ به خصوص که هنوز در سن پایین است و حنجره منحصر به فردی دارد. او اکنون به شاگردش افتخار می‌کند و انتظار دارد او روزی در مسابقات بین‌المللی بهترین رتبه‌ها را به دست آورد.

انتهای پیام
captcha