راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن برگزار می‌شود
کد خبر: 4048325
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۳
با مشارکت جمعی از سازمان‌های حقوق بشری؛

راهپیمایی روز جهانی قدس در لندن برگزار می‌شود

تظاهرات روز جهانی قدس با مشارکت چندین نهاد اسلامی و حقوق بشری و با سخنرانی جمعی از مهمانان مدعو در جمعه آخر ماه رمضان در لندن برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از انجمن اسلامی حقوق بشر در لندن،

این تظاهرات که توسط کمیسیون حقوق بشر اسلامی سازماندهی شده است، از ساعت 3 بعد از ظهر (به وقت محلی) در خارج از وزارت کشور آغاز و در خیابان داونینگ استریت پایان خواهد یافت. انبوهی از سخنرانی‌ها توسط مهمانان مدعو ایراد خواهد شد.

در بیانیه این انجمن آمده است: این مراسم فرصتی است برای متحد شدن مردم در سراسر جهان به منظور مبارزه با افراط‌گرایی خشونت‌آمیز ایدئولوژی صهیونیستی.

رژیم آپارتاید صهیونیست معتقد است که می‌تواند از عواقب حملاتی که از سوی اکثر کشورهای دیگر غیرقابل قبول دانسته می‌شود رهایی یابد. این حملات حتی در ماه رمضان نیز متوقف نمی‌شوند و صهیونیست‌ها اغلب در این زمان حملات خود را تشدید می‌کنند. آنها ما را دست کم می‌گیرند، دین ما نقطه قوت ماست، ماه رمضان زمانی است که ما با هم متحد شویم و از نیازمندان یاد کنیم.

سازمان‌های حامی این تظاهرات عبارتند از: سازمان In Minds، کمپین همبستگی فلسطین اسکاتلند (PSC اسکاتلند)، کمیته روابط عمومی مسلمانان بریتانیا (MPACUK)، سازمان اسلامی ماموریت اهل بیت (Ahlul Bayt Islamic Mission (AIM))، سازمان یهودی Neturei Karta، انجمن اسلامی حقوق بشر (IHRC)، شبکه یهودی برای فلسطین (JNP)، سازمان اسکاتلند علیه جوامع جنایتکار، جامعه لبنانی‌های اسکاتلند، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، سازمان فوتبال علیه آپارتاید و خواهران جامعه اهل بیت (Ahlul Bayt Society Sisters).

روز جهانی قدس میراث امام خمینی(ره)، بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی است که این روز را در همبستگی با فلسطینیان نامگذاری کرد.

سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا، مسلمانان و فعالان طرفدار حقوق فلسطینیان در انگلیس، مراسم روز قدس را به صورت آنلاین برگزار کردند.

انتهای پیام
captcha