نمایش آثار خوشنویسان ایرانی در نمایشگاه «اسماء الله» بمبئی + عکس
کد خبر: 4049707
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
با همکاری سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور انجام شد؛

نمایش آثار خوشنویسان ایرانی در نمایشگاه «اسماء الله» بمبئی + عکس

نمایشگاه مجازی خوشنویسی و نقاشی‌خط «اسماء الله» به همت خانه فرهنگ ایران در شهر «بمبئی» هند به مناسبت ماه رمضان برگزار شده است.

برگزاری نمایشگاه مجازی «اسماء الله» در بمبئیبه گزارش ایکنا، اداره‌کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با مشارکت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، خبرگزاری ایکنا و خانه فرهنگ ایران در بمبئی، این نمایشگاه را در قالب سلسله نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی «ملکوت» به مناسبت ماه رمضان برگزار کرده که در آن، آثار دانشجویان و اساتید مطرح ایرانی به صورت مجازی در شبکه‌های اجتماعی خانه فرهنگ ایران در بمبئی بارگذاری و به نمایش گذاشته شده است.

بهره‌مندی از زبان هنر برای نمایش زیبایی‌های قرآن و اسامی خداوند و تقویت مناسبات و تعاملات هنری، رسانه‌ای و تبلیغاتی میان دانشگاهیان و نخبگان در سطح ملی و بین‌المللی با محوریت قرآن کریم از جمله اهداف این نمایشگاه است.

همچنین، حمایت از هنرمندان مستعد و نمایش آثار هنرمندان حوزه خوشنویسی و نقاشی‌خط در سطح ملی و بین‌المللی از جمله رویکردهایی است که در برگزاری این نمایشگاه دنبال می‌شود.

احمد آریامنش، احمد پیله‌چی، اسرافیل شیرچی، اللهیار خوشبختی، امین‌زاده تقی، پریسا عباسی، حسین رضوی‌فرد، خلیل رسولی، داود نیکنام، ذبیح‌الله لؤلؤیی مهر و رسول مرادی از جمله هنرمندانی هستند که در این نمایشگاه آثارشان به نمایش درآمده است.

بنا به اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محسن آشوری، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی در این باره گفت: اگر چه کلام وحی اثرات وضعی برای قاری آن خواهد داشت، اما این حقیقت را نمی‌توان پنهان داشت که پیامبر اعظم(ص) فرمودند: «الخط الحسن یزید الحق وضحاً»؛ خط نیکو بر روشنی و وضوح حق می‌افزاید.

وی افزود: به یقین پیرایه خوشنویسی و زیبانویسی اهمیت بسیاری داشته است و به همین منظور پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم(ع) پیروان خویش را به خوشنویسی تشویق کرده‌اند، چنان که از پیامبر عظیم‌الشأن(ص) نقل شده است: هر کسی آیه «بسم الله الرحمن الرحیم» را برای بزرگداشت خداوند به خطی خوش بنویسد، بخشیده خواهد شد.

آشوری اظهار کرد: از پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) درباره چگونگی خوشنویسی، تراشیدن قلم، لیقه گذاری در دوات و ... سخنانی نقل شده است. امروزه آیات قرآن کریم به عنوان یکی از محورهای اصلی در هنر خوشنویسی به کار می‌رود و هنرمندان خوشنویس معمولا بخشی از قرآن کریم و یا تمام آن را در قالب‌های گوناگون به رشته تحریر در آورده‌اند.

وی ادامه داد: 35 اثر خوشنویسی منحصر به فرد از اساتید و هنرمندان کشورمان در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته شده است و امید است همواره مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گیرد.

مسئول خانه فرهنگ کشورمان در بمبئی تأکید کرد: نمایشگاه اسماء الله در تمامی گرو‌ه‌های واتس آپ، صفحات فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی برای بهره‌برداری علاقمندان بارگذاری شده است. این نمایشگاه به نشانی اینترنتی https://www.artsteps.com/embed/62305caf1b39f4e58b77a568/560/315 در دسترس قرار دارد.

انتهای پیام
captcha