پیروزی نظام اسلامی سنت الهی است
کد خبر: 4049838
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

پیروزی نظام اسلامی سنت الهی است

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله گفت: سنت الهی، جمهوری اسلامی ایران را به نقطه اوجی در دنیا رسانده است. اکنون در هر جای دنیا که نام پاسدار و جمهوری اسلامی آورده می‌شود، اهل فهم با احترام برخورد می‌کنند و ارزش والایی برای سپاه قائل هستند.

 سردار نجات جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله

به گزارش ایکنا از البرز، سردار حسین نجات، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله، روز شنبه، 27 فروردین در مراسم اولین سالگرد شهید جانباز سردار سیدمحمد حجازی که در کرج برگزار شد با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه در اسلام بازنشستگی نداریم، گفت: ایشان بیش از ۷۰ سال داشتند که با شدت و قوت، چالاکی و بی‌باکی، انقلاب را رهبری کردند، بنابراین نمونه بارزی برای همه ما هستند.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص ماه رمضان و با بیان اینکه رمضان، ماه نزول قرآن کریم است؛ قرآنی که هدایتگر مردم بوده و دارای دلایل روشن برای هدایت است، افزود: خداوند در قرآن خطاب به بندگان می‌فرماید که به شما نزدیکم و هر دعایی کنید، اجابت می‌کنم، پس باید دعوتم را بپذیرید و به من ایمان بیاورید تا به حق و حقیقت راه یابید.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله مطرح کرد: خداوند در حالی می‌فرماید هر چه از من بخواهید به شما می‌دهم که خود از همه چیز بی‌نیاز است. ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا آنچه را که می‌خواهیم از خداوند طلب کنیم؛ بی‌شک دعای افرادی که دامان آنها مملو از خدمت به نظام و انقلاب است، مستجاب‌تر خواهد بود.

نجات با بیان اینکه خداوند رشد و گسترش مؤمنان را در تنگناها قرار داده است یعنی هر چه بیشتر متحمل سختی شویم، رشد و قوت ما بیشتر خواهد بود، زندگی حضرت موسی(ع) را نمونه بارز این موضوع دانست و گفت: در آن زمان، فرعون، پسران متولد شده در قوم بنی‌اسرائیل را می‌کشت و مادران آنها را زنده می‌گذاشت. خانواده حضرت موسی(ع)، به دستور خداوند، وی را در سبدی قرار دادند و به رود نیل انداختند و آسیه زن فرعون، وی را از آب گرفت و حضرت موسی(ع) در دامان فرعون پرورش یافت.

این مسئول با اشاره به اینکه اگر خداوند بخواهد کسی را از دل فرعون بیرون بیاورد و بر او حاکم کند، برایش سهل است، بیان کرد: پس از سال‌ها زمانی که حضرت موسی(ع) قصد خارج کردن قوم بنی‌اسرائیل از شهر را داشت، لشکریان فرعون آنها را تعقیب کردند و قوم بنی‌اسرائیل در شرایطی قرار گرفتند که یک طرف آنها رود نیل و طرف دیگر، لشکر فرعون بودند.

وی افزود: مردمی که همراه حضرت موسی(ع) بودند از این اتفاق ابراز نگرانی کردند اما ایشان فرمود که نترسید، خداوند به من قول داده و به آن عمل می‌کند. ناگهان خداوند به حضرت موسی(ع) می‌فرماید که عصای خود را به نیل بزند و این‌گونه شد که به اذن خداوند، قوم بنی‌اسرائیل به راحتی از رود عبور کردند اما فرعون و لشکریانش غرق شدند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله اظهار کرد: ما روایت این اتفاقات را در قرآن کریم می‌خواندیم اما درک آن سخت بود تا اینکه در دوران انقلاب و دفاع مقدس، با چشم خود چنین اتفاقاتی را دیدیم. زمانی که صدام به کشور ما حمله کرد، هیچ امکانات و تجهیزاتی در اختیار نداشتیم و با دست خالی به مبارزه با دشمن بعثی پرداختیم.

وی اضافه کرد: ما با گرفتن توپ و تانک از دشمن، یگان تشکیل دادیم و در مقابل حزب بعث ایستادگی کردیم. علی‌رغم اینکه همه دنیا از صدام حمایت می‌کردند، بسیجیان دلاور این مرز و بوم با ایمان و اعتقاد به خداوند، در نهایت به پیروزی دست یافتند.

نجات اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم در مورد جنگ بدر می‌فرماید: عدد شما کم بود و از دشمن می‌ترسیدید اما عدد آنها زیاد بود، شما اسلحه نداشتید اما آنها داشتند؛ در چنین شرایطی خداوند ایمانتان را دید و با ملائکه خود به شما کمک کرد تا توانستید بر دشمن غلبه کنید. بالعکس در جنگ حنین، چون به کثرت خود غره شدید، خداوند شما را شکست داد.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله با بیان اینکه هر زمان که ما به خداوند اعتماد کردیم، از سختی‌ها نترسیدیم و مقاومت کردیم، به پیروزی دست یافتیم، مطرح کرد: رسول مکرم اسلام(ص) در شعب ابیطالب ۴۰ شبانه‌روز با گرسنگی جنگیدند و سرانجام خداوند ایشان را فاتح و حاکم بر مکه کرد.

وی بیان کرد: عربستان در صدد برآمده بود که ظرف دو الی سه ماه، حوثی‌ها را نابود کند اما اکنون با گذشت هشت سال از این تصمیم، حوثی‌ها چنان بلایی بر سر عربستان سعودی آورده‌اند که کشوری با آن درآمد و امکانات و تجهیزات پیشرفته و حمایت آمریکا و انگلیس، به جمهوری اسلامی ایران التماس می‌کند که حوثی‌ها را از جنگ علیه آنها منصرف کند.

این مسئول اظهار کرد: دو سال قبل، دو تابلو پیش روی ما بود؛ یکی تابلوی دولت سابق که معتقد بود باید با آمریکا بسازیم و تا برجام انجام نشود هیچ اتفاقی نمی‌افتد و حتی برای دسترسی مردم به آب نیز باید تحریم‌ها برداشته شوند و جریان مقابل، حزب اللهی‌ها بودند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله با اشاره به اینکه اکنون تحریم‌ها دور زده می‌شود و نفت کشور به فروش می‌رسد، گفت: رژیم اشغالگر قدس، جنگ نفتکش‌ها را به راه انداخت و نفتکش‌های ما را زد اما ما چنان بلایی در زدن کشتی‌های آنها در دنیا بر سرشان آوردیم که خود جنگ نفتکش‌ها را متوقف کردند.

نجات بیان کرد: نیروهای رژیم اشغالگر قدس، نفتکش ما را دزدیده و در سواحلی نگه داشته بودند، اما ما نفتکش خود را با قوت بازگرداندیم و آمریکایی‌ها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند. انگلیسی‌ها نفتکش ما را تصرف کردند، به آنها اولتیماتوم دادیم و نفتکش آنها را که می‌خواست از خلیج فارس خارج شود، تصرف کردیم.

وی ادامه داد: ناو آنها به مرکز ما آمد و گفت ما حامی کشتی هستیم اما یک افسر جوان به زبان انگلیسی، پشت بی‌سیم به آن گفت که به این کشتی نزدیک نشو، اگر نزدیک شوی هر بلایی که بر سر کشتی بیاید گردن شماست و این‌گونه شد که ناو فرار کرد. این قوت و قدرت را خداوند در دل این نیروها قرار داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله با اشاره به بازداشت ملوانان کشتی آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران، بیان کرد: به گفته نیروهای نیروی دریایی، اسم سپاه لرزه بر اندام این ملوانان می‌انداخت؛ خداوند این‌گونه وحشت پاسداران را در دل آنها انداخته است. هر آنچه که سنت الهی در قرآن کریم بود، ما طی چهار دهه گذشته از انقلاب اسلامی مشاهده کردیم.

وی تأکید کرد: ایران یک کشور قدرتمند است که با ایمان و اعتقاد مردم به غیب، به این جایگاه رسیده است که اگر این دو ویژگی نبود، ما نیز وضعیتی مانند صدام را داشتیم. زمانی که داعش بر کل سوریه حاکم و ارتش سوریه تسلیم شده بود، حاج قاسم سلیمانی با سازماندهی نیروهایی از عراق، حزب‌الله، پاکستان و افغانستان، به مقابله با داعش پرداخت و آن را محو کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه این قدرت اسلام و سنت الهی است، افزود: امروز سنت الهی، جمهوری اسلامی ایران را به نقطه اوجی در دنیا رسانده است. اگر تفکر اعتماد به بیگانه و کنار زدن حزب اللهی‌ها نبود، در وضعیتی بهتر از شرایط کنونی قرار داشتیم. اکنون در هر جای دنیا که نام پاسدار و جمهوری اسلامی آورده می‌شود، اهل فهم با احترام برخورد می‌کنند و ارزش والایی برای سپاه قائل هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله با بیان اینکه امروز سپاه در تمام اتفاقات در کنار مردم قرار گرفته است، گفت: سپاهیان و بسیجیان در شرایط دشوار و بلایای طبیعی خالصانه وارد عرصه می‌شوند و به یاری مردم می‌شتابند و از سوی دیگر هم سامانه پدافند هوایی سوم خرداد سپاه، هواپیمای دشمن را ساقط می‌کند. این امر، یک سنت الهی و نتیجه ایمان و اعتماد به غیب است.

وی با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان از خداوند بخواهید که همواره بر این سنت الهی یعنی مقاومت و اعتماد به وعده الهی استوار بمانیم، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون، در همه صحنه‌ها از جمله دفاع مقدس، جهاد و مقابله با آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و …، هر زمان که به وعده الهی اعتماد کردیم و با این سنت الهی ماندیم، پیروز شدیم.

انتهای پیام
captcha