حزب الله: کشورهای اسلامی به وظیفه خود در دفاع از ملت فلسطین عمل کنند
کد خبر: 4049850
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

حزب الله: کشورهای اسلامی به وظیفه خود در دفاع از ملت فلسطین عمل کنند

حزب الله لبنان ضمن محکوم کردن یورش روز گذشته نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی از سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و کشورهای اسلامی خواست به تکلیف خود در دفاع از ملت فلسطین عمل کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما حمله نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل به صحن‌های مسجد الاقصی و تعرض وحشیانه آنها به نمازگزاران و رفتارهای خصمانه با اهالی قدس و آزار و اذیت آنها و تخریب اموال و دارایی آنها را محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: حزب الله همبستگی خود را با ملت انقلابی فلسطین در قدس اشغالی و مدافع حرمت مسجد الاقصی اعلام می‌کند و به شجاعت و مقاومت دلیرانه آنها در برابر ماشین تروریسم اسرائیل درود می‌فرستد.

حزب الله افزود: اقدامات نظامیان رژیم اشغالگر نقض جدی حرمت مسجد الاقصی است و احساسات بیش از یک میلیارد مسلمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد و همه آزادگان جهان را تحریک می‌کند.

این جنبش در ادامه از سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و کشورها و ملت‌های عربی و اسلامی خواست به تکالیف دینی و اخلاقی خود در قبال این رفتارهای تروریستی عمل کنند و با پشتیبانی از مردم قدس به همه اشکال ممکن از آنها حمایت کند.

نظامیان صهیونیست صبح دیروز جمعه به منظور پشتیبانی از ورود غیرقانونی شهرک‌نشینان صهیونیست به صحن مسجد الاقصی، با حمله به نمازگزاران و معتکفان فلسطینی حاضر در مسجد، بیش از 200 نفر را زخمی و بیش از 300 نفر دیگر را بازداشت کردند.

این اقدام رژیم صهیونیستی با موج محکومیت جمعی از کشورهای منطقه و گروه‌های مقاومت همراه شد.

انتهای پیام
captcha