کشورهای اسلامی پیگیر جدی مجازات هتاکان به قرآن در سوئد شوند
کد خبر: 4050682
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
انصار الله یمن:

کشورهای اسلامی پیگیر جدی مجازات هتاکان به قرآن در سوئد شوند

سخنگوی رسمی انصار الله و احزاب دیدار مشترک یمن گفتند کشورهای اسلامی باید به‌طور جدی از دولت سوئد بخواهند که نژادپرستان عامل هتک حرمت به قرآن در این کشور را بازخواست و مجازات کند.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام، سخنگوی رسمی انصار الله یمن جنایت آتش زدن نسخه‌هایی از قرآن کریم توسط نژادپرست‌ها در سوئد را محکوم کرد.

عبدالسلام دوشنبه شب در توئیت خود از دولت سوئد خواست تا از چنین رفتارهای غیرعادی جلوگیری کند و عاملان آن را مجازات کند.

عبدالسلام تأکید کرد که کشورهای اسلامی باید پیام قاطعانه‌ای را به دولت سوئد ارسال کنند تا اقدامات لازم را انجام دهد.

احزاب دیدار مشترک در یمن هم سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم توسط افراط‌گرایان و نژادپرستان در سوئد را به‌عنوان توهین شدید به مسلمانان و تعدی خطرناک به کتاب خداوند متعال را محکوم کرد و گفت که هر کشور و حکومتی تحت هر نامی با اجازه دادن به بروز چنین پدیده‌هایی کار خطرناکی انجام داده است.

احزاب مشترک امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای تأکید کردند که چنین رفتار شرم‌آوری مستلزم انکار گسترده در سطح ملت‌های عرب و اسلامی است تا تأکید کنند که در پشت قرآن کریم امتی است که به آن پایبند و از رویکرد آن پیروی می‌کند و قرآن کریم برای آن یک خط مشی یکپارچه از زندگی است.

در این بیانیه از دولت سوئد خواسته شده است که این افراط‌گرایان را مورد بازخواست قرار دهد و آنها را به خاطر اقدامی که موجب توهین به مقدس‌ترین کتاب مسلمانان می‌شود، مجازات کند و تمام اقدامات لازم را برای عدم تکرار چنین عمل شرم‌آوری انجام دهد.

راسموس پالودن، رهبر حزب راست افراطی ضدمهاجرت دانمارک پنجشنبه گذشته با همراهی پلیس به یک فضای عمومی باز در جنوب لینکوپینگ سوئد رفت و کتاب مقدس مسلمانان را به‌‌روی زمین گذاشت و با بی‌توجهی به اعتراض افراد، آن را سوزاند.

این اتفاق موجی از اعتراضات به هتک حرمت به اسلام و قرآن کریم را در سوئد به راه انداخت. شهرهای لینکوپینگ، نورکوپینگ، استکهلم پایتخت سوئد، اوربرو، لندزکرونا و مالمو شاهد اعتراضات علیه اقدام یک گروه اسلام ستیز در هتک حرمت مکرر به قرآن کریم بوده که با جراحت شماری از نیروهای پلیس و معترضان و به آتش کشیدن چند خودرو همراه بوده است.

انتهای پیام
captcha