ادامه تعرض نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی
کد خبر: 4051277
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸
آخرین تحولات فلسطین/

ادامه تعرض نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی

نظامیان اشغالگر اسرائیلی صبح امروز برای چهارمین روز متوالی، تعرض به مسجدالاقصی را از سرگرفتند، از سویی ایتمار بن غفیر که پیشتر حضور وی در محله باب العامود از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی ممنوع شده بود، با حضور راهپیمایی جنجالی پرچم به همراه شهرک‌نشینان صهیونیست به سوی محله باب العامود رفت.

به گزارش ایکنا به نقل از  مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، از ساعات اولیه صبح امروز صدها نیروی پلیس رژیم صهیونیستی در محوطه‌های مسجدالاقصی و اطراف آن مستقر شده و اقدام به خارج کردن نمازگزاران و حتی خبرنگاران از این مسجد کردند تا زمینه را برای تعرض شهرک‌نشینان اشغالگر آماده کنند.

نظامیان اسرائیلی همانند روزهای گذشته نمازگزاران و اعتکاف کنندگان را در داخل مصلای قبلی و قبه الصخره محاصره کردند.

از صبح امروز صدها شهرک‌نشین اشغالگر به مناسبت عید یهودی پسح از سمت باب المغاربه وارد مسجدالاقصی شدند.

عمر الکسوانی مدیر مسجدالاقصی از ورود بیش از 400 شهرک‌نشین اشغالگر صهیونیست به مسجدالاقصی خبر داده است.

گروهک‌ها و سازمان‌های تندرو یهودی به رغم مخالفت پلیس رژیم صهیونیستی تصمیم دارند رأس ساعت 17 امروز به وقت محلی راهپیمایی پرچم را در بخش قدیمی قدس برگزار خواهند کرد.

این در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین به شدت نسبت به برگزاری این راهپیمایی و ادامه تعرضات علیه مسجدالاقصی هشدار داده‌اند.

عفو بین‌الملل: رژیم صهیونسیتی یک دولت آپارتاید و نژادپرست است

این سازمان در یادداشتی در توییتر عنوان کرد که قتل و کشتار و شکنجه فلسطینیان و محروم کردن آنان از حقوق خود، جنایت علیه بشریت است.

در این یادداشت آمده است که تبعیض نژادی صرفاً مربوط به گذشته نیست، بلکه یک حقیقت گریبان‌گیر میلیون‌ها فلسطینی در اراضی اشغالی فلسطین تا به امروز است.

این سازمان اشاره کرد که به طور مداوم پیگیر گزارش‌ها در مورد قتل و کشتارهای غیرقانونی، بازداشت‌های خودسرانه، شکنجه و مجازات دسته‌جمعی فلسطینیان است.

عفو بین‌الملل افزود که رژیم صهیونیستی از طریق کشتار فلسطینیان، شکنجه آنان و محروم کردنشان از حقوق اساسی خود، همچنان به سیاست تبعیض نژادی و آپارتاید ادامه می‌دهد.

این سازمان تأکید کرد که این‌ها جنایت علیه بشریت است و باید برای همیشه پایان یابد.

حضور ایتمار بن غفیر در راهپیمایی جنجالی پرچم از سوی شهرک‌نشینان صهیونیست

اگرچه منابع خبری پیش‌تر تصریح کرده بودند نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اجازه حضور «ایتمار بن غفیر» عضو تندرو کنست در محله باب العامود در قدس اشغالی را نداده است، اما وی در راهپیمایی جنجال‌برانگیز پرچم حضور یافته است.

روزنامه عبری زبان معاریو پیش‌تر اعلام کرده بود: بن غفیر تصمیم داشت به منظور شرکت در راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان اشغالگر به محله باب العامود برود.

این تصمیم از ترس تشدید تنش در اراضی اشغالی و پاسخ احتمالی گروه‌های مقاومت فلسطین در غزه اتخاذ شده است.

بااین‌حال، بن غفیر ضمن انتقاد شدید از بنت، گفته که اگر پلیس به راه‌ حلی میانه در این زمینه نرسد، رأس ساعت 17 (به وقت فلسطین) خود را به محله باب العامود خواهد رساند، وی به وعده خود عمل کرده و با حضور در میان شهرک‌نشینان صهیونیست افراطی به سوی محله باب العامود می‌رود.

پیش‌تر شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود: وزیر امنیت داخلی این رژیم گفته که حضور ایتمار بن غفیر در محله باب العامود، امنیت رژیم صهیونیستی را به خطر می‌اندازد و او پلیس را وادار به انجام کارهایی می‌کند که اصلاً جزو وظایف آن نیست.

شهرک‌نشینان صهیونیست همانند سال گذشته امروز چهارشنبه اقدام به برگزاری راهپیمایی پرچم در قدس اشغالی کردند.

پیش از برگزاری این راهپیمایی، گروه‌های مقاومت فلسطین هشدار داده بودند که هرگونه تعرض به محله باب العامود، خط قرمز است و با پاسخ آنان مواجه خواهد شد.

پس از این تهدیدات، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ایتمار بن غفیر عضو تندرو کنست حق ورود به محله باب العامود را ندارد.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده، اجازه ورود راهپیمایی پرچم به محله باب العامود و دیگر محله‌های قدیمی و مسلمان‌نشین قدس را نمی‌دهد.

راهپیمایی شهرک‌نشینان از میدان صفرا در شهر قدس شروع شد و به سمت محله باب العامود ادامه یافت.

اما پلیس رژیم صهیونیستی با ایجاد موانع فلزی و با استفاده از کامیون‌ها و خودروهای پلیس، مانع از ورود صهیونیست‌ها به محله باب العامود شد که همین مسئله منجر به درگیری طرفین شد.

در همین حال، صدها نفر از جوانان فلسطینی در محله باب العامود تجمع کردند تا در صورت هرگونه تعرض اشغالگران اسرائیلی به این منطقه، با آنان مقابله کنند.

پلیس رژیم صهیونیستی در نهایت پایان راهپیمایی پرچم را اعلام کرد و شهرک‌نشینان نتوانستند وارد منطقه باب العامود شوند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نیز اعلام کرد که ایتمار بن غفیر از ادامه راهپیمایی و حضور در منطقه باب العامود منصرف شده است.

احزاب راست افراطی در رژیم صهیونیستی با انتقاد از این واکنش حزب حاکم در رژیم، این وضعیت را یک پیروزی برای حماس توصیف کردند.

انتهای پیام
captcha