تهدید به اخراج فلسطینی‌ها را باید جدی گرفت
کد خبر: 4079306
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
مرکز حقوق بشر در اراضی اشغالی:

تهدید به اخراج فلسطینی‌ها را باید جدی گرفت

رئیس مرکز اطلاعات حقوق بشر در اراضی اشغالی با هشدار نسبت به تهدیدات چهره‌های افراطی صهیونیست مبنی بر اخراج فلسطینی‌ها از سرزمین خود، جدی نگرفتن این تهدیدها را خطایی سیاسی و اخلاقی توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، اورلی نوی، رئیس مرکز اطلاعات حقوق بشر در اراضی اشغالی فلسطینی  در واکنش به تهدیدهای ایتمار بن غیر؛ رئیس حزب قدرت یهود مبنی بر اخراج فلسطینی‌ها، ضمن هشدار نسبت به چنین اظهاراتی تصریح کرد: نادیده گرفتن این تهدیدها یک اشتباه سیاسی و اخلاقی است.  

وی با انتشار مقاله‌ای در وب‌سایت انگلیسی «میدل ایست آی» افزود: تاریخ اسرائیل نشان می‌دهد که تهدیدات رهبران صهیونیست برای اخراج فلسطینیان باید جدی گرفته شود.

بن غفیر، عضو کنست رژیم صهیونیستی اخیراً در مصاحبه‌ای با ایستگاه رادیویی ارتش اشغالگر تصریح کرد: اگر او عضوی از دولت آینده باشد، برای ارائه قانونی تلاش خواهد کرد که تابعیت همه‌ کسانی را که علیه تل‌آویو اقدامی انجام می‌دهند، لغو و آنها را اخراج خواهد کرد.  

بن غفیر در این مصاحبه تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف خود یک وزارتخانه دولتی برای تشویق «مهاجرت شهروندان فلسطینی از اسرائیل(سرزمین‌های اشغالی)» ایجاد خواهد کرد. با این حال این پیشنهاد وی با تمسخر روبه‌رو شد.

ارولی تصریح کرده است: اگرچه با تمسخر اظهارات بن غفیر تلاش شده است تا این پیشنهادها پوچ و  توهمی انگاشته شود، با این حال توجه به واقعیت سیاست‌های تاریخی و رویکرد موجود علیه فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی نشان می‌دهد که این اظهارات صرفاً حرف‌هایی جنجالی نیست.

به گفته وی گفتمان سیاسی موجود در رژیم صهیونیستی به‌طور کلی نشان می‌دهد که اخراج دسته‌جمعی شهروندان فلسطینی از سرزمین‌های اشغالی یک گزینه مهم و مطرح است.

نوی تصریح کرد: در جایی که حکومت فعلی بر مبنای اخراج و آواره ساختن ساکنان اصلی این سرزمین بنا شده، سخن از اخراج دوباره نمی‌تواند صرفاً یک شوخی یا یک سخن جنجالی انگاشته شود.  

انتهای پیام
captcha