واکنش مقاومت به تجاوزات رژیم صهیونیستی و احضار سفیر این رژیم در اردن
کد خبر: 4050623
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
آخرین تحولات فلسطین/

واکنش مقاومت به تجاوزات رژیم صهیونیستی و احضار سفیر این رژیم در اردن

گروه‌های مقاومت فلسطین ضمن محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در قدس و اراضی اشغالی بر تداوم ایستادگی در برابر این اقدامات تأکید کردند؛ از سویی اردن در اعتراض به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی، سفیر این رژیم در اَمّان را احضار کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس ساکنان کرانه باختری را به بسیج عمومی جهت مقابله با تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل فراخواند.

این جنبش در بیانیه‌ای تأکید کرد که بستن درهای مسجد ابراهیمی به روی نمازگزاران فلسطینی به منظور برپایی جشن و پایکوبی صهیونیست‌ها به مناسبت عید یهودی پسح، اقدامی خطرناک است که موجب تحریک احساسات و عواطف مسلمانان خواهد شد.

حماس مقابله قهرمانانه ساکنان الخلیل با عربده‌کشی شهرک‌نشینان صهیونیست و تجاوزات آنان علیه این شهر را ستود و آنان را به دفاع از مقدسات و هویت اسلامی خود در این سرزمین مبارک فراخواند.

بیانیه زیاد نخاله در محکومیت تجاوزهای اخیر

 زیاد النخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز دوشنبه گفت: تجاوزاتی که در بیت‌المقدس رخ می‌دهد، روح ما را خدشه‌دار می‌کند.

وی در بیانیه‌ای کوتاه افزود: تهدیدات دشمن مبنی بر متوقف کردن ارسال امکانات به غزه نمی‌تواند ما را در قبال آنچه در بیت‌المقدس و کرانه باختری اشغالی می‌گذرد، ساکت کند.

در سحرگاه روز جمعه در پی یورش نیروهای اشغالگر اسرائیلی به صحن مسجدالاقصی و سرکوب شدید نمازگزاران در بحبوحه درگیری‌های شدید، ده‌ها نفر مجروح و صدها نفر نیز دستگیر شدند. از سویی مسجدالاقصی نیز شاهد تهاجم گسترده شهرک‌نشینان صهیونیست به این مسجد بود. این تهاجمات در میان حملات گسترده به نمازگزاران مسلمان انجام شد.

تماس تلفنی اسماعیل هنیه با وزیر خارجه مالزی

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس امروز دوشنبه تلفنی با سیف‌الدین عبدالله وزیر خارجه مالزی گفتگو کرد و او را در جریان تحولات جاری در مسجدالاقصی و حملات اشغالگران اسرائیلی به نمازگزاران فلسطینی و تلاش آنان برای قربانی کردن در داخل این مسجد قرار داد.

هنیه با بیان اینکه ملت فلسطین به دفاع از مقدسات خود و امت ادامه می‌دهد، بر اهمیت مخالفت کشورهای اسلامی و عربی با تجاوزات اشغالگران اسرائیلی و محکومیت تعرض به مقدسات فلسطین و تحرک فوری و سازنده برای توقف این تجاوزات تأکید کرد.

از سوی دیگر، وزیر خارجه مالزی هم ضمن تأکید بر حمایت کشورش از مبارزات ملت فلسطین در راستای دفاع از مسجدالاقصی و مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، نشست اخیر وزرای خارجه برخی کشورهای عربی با وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس در النقب را مایه تأسف خواند.

سیف‌الدین عبدالله همچنین بر موضع تاریخی کشورش و حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تأکید کرد و متعهد به تحرک فوری همراه با تمامی طرف‌های ذی‌ربط جهت توقف تجاوزات اشغالگران در قدس و مسجدالاقصی شد.

 اردن سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

اردن در اعتراض به تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه مسجدالاقصی و نمازگزاران فلسطینی، سفیر رژیم صهیونیستی در امان را احضار کرد.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن تأکید کرد که کشورش سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرده اما او در اَمّان حضور نداشت و قرار است به زودی کاردار سفارت این رژیم احضار شود تا پیام اعتراض اردن نسبت به تجاوزات اشغالگران اسرائیلی علیه مسجدالاقصی به او ارائه شود.

الصفدی اظهار داشت که تلاش‌های اَمّان برای مقابله با اقدامات غیرقانونی صهیونیست‌ها در جهت تغییر وضعیت اماکن مقدس ادامه دارد.

وی همچنین تأکید کرد: تقسیم زمانی و مکانی حرم شریف قدس هرگز ممکن نیست و مسجدالاقصی مکان عبادی مخصوص مسلمانان است.

انتهای پیام
captcha