تولیت مسجد پاریس: به مکرون رأی دهید
کد خبر: 4051509
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷

تولیت مسجد پاریس: به مکرون رأی دهید

سازمان‌های اسلامی فرانسه از جمله مسجد بزرگ پاریس تلاش می‎کنند که رأی جمعیت مسلمان فرانسه را به سوی امانوئل مکرون هدایت کنند و بر حمایت از وی تأکید دارند.

درخواست رئیس مسجد بزرگ پاریس از مسلمانان: به مکرون رای دهیدبه گزارش ایکنا به نقل از RMX، به گفته شمس‌الدین حافظ، تولیت(رئیس) مسجد جامع پاریس، امتناع از رأی دادن و آرای سفید باعث تقویت جناح راست افراطی خواهد شد. وی همچنین در یک بیانیه ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، مدعی شد که نیروهای بدخواه امروز با صدای بلند خواهان تبعید مسلمانان هستند.

حافظ تصریح کرد: در برابر این بدخواهی که در حال عادی شدن است و در ذهن مردم تسخیر می‌شود، چگونه باید واکنش نشان داد؟ با رأی دادن برای تداوم جمهوری. رأی دادن به معنای وجود است. رأی دادن به معنای تضمین عزت و غرور نسل آینده است و ما حق نداریم آینده فرزندانمان را با منفعل ماندن در آستانه یک فاجعه سیاسی قریب الوقوع معامله کنیم.

به گزارش C News، مسجد بزرگ پاریس تنها سازمان برجسته اسلامی نیست که از مکرون در انتخابات حمایت می‌کند، سازمان مسلمانان فرانسه نیز از اعضای خود خواسته است روز یکشنبه، چهارم اردیبهشت به مکرون رأی دهند.

سازمان مسلمانان فرانسه مدعی شد که از قوانین حاکم بر بی طرفی سیاسی مورد نیاز مأموریت خود آگاه است، اما همچنین گفت که بسیار مهم است که افراد به عنوان شهروندان مسئول عمل کنند.

لوپن به طور مداوم علیه مهاجرت گسترده صحبت کرده و حتی قول داده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، همه پرسی در مورد مهاجرت برگزار کند. با افزایش هر ساله جمعیت مسلمانان فرانسه، هم از طریق مهاجرت و هم از طریق تولد، بلوک رأی‌دهی مسلمانان قدرتمند شده است.

انتهای پیام
captcha