واکنش اتحادیه عرب و اتحادیه آفریقا به حوادث اخیر مسجدالاقصی
کد خبر: 4051536
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴

واکنش اتحادیه عرب و اتحادیه آفریقا به حوادث اخیر مسجدالاقصی

اتحادیه عرب و اتحادیه آفریقا خواستار پایان هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی یهودیان تندرو و احترام به مقدسات مسلمانان شدند.

واکنش اتحادیه عرب و اتحادیه آفریقا به حوادث اخیر مسجدالاقصیبه گزارش ایکنا به نقل از  الجزیره، اتحادیه عرب از اسرائیل خواسته است که به حضور و دعا خواندن یهودیان در داخل محوطه مسجد الاقصی در قدس شرقی پایان دهد و هشدار داده است که چنین اقداماتی توهینی آشکار به احساسات مسلمانان است و می‌تواند منجر به درگیری های گسترده تر شود.

این اتحادیه روز پنجشنبه سکوت خود را در مورد حوادث خشونت آمیز اخیر در مسجدالاقصی شکست و گفت که اسرائیل حق عبادت مسلمانان را در شهر قدیمی اورشلیم محدود کرده و همچنین به یهودیان افراطی ملی‌گرا اجازه داده است که تحت حفاظت پلیس وارد این مکان مقدس شوند.

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن پس از نشست اضطراری اتحادیه درباره سیاست ها و اقدامات غیرقانونی اسرائیل در قدس شریف، در امان، پایتخت این کشور به خبرنگاران گفت: خواسته‌های ما روشن است که مسجدالاقصی و تمام بخش های آن تنها محل عبادت مسلمانان است.

پیش‌تر هم موسی فکی محمد، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا، بمباران نوار غزه و حملات خشونت‌آمیز در مسجدالاقصی  علیه نمازگزاران فلسطینی در ماه مبارک رمضان توسط نیروهای امنیتی اسرائیل را به شدت محکوم کرد.

به گزارش وب سایت اتحادیه آفریقا، وی بار دیگر تأکید کرد که اقدامات ارتش اسرائیل، از جمله ادامه اخراج اجباری و غیرقانونی فلسطینی‌ها از خانه هایشان در بیت المقدس شرقی، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و باعث تشدید تنش در منطقه است و تلاش برای یک راه حل عادلانه و پایدار را پیچیده می‌کند.

رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا بر حمایت تزلزل ناپذیر اتحادیه آفریقا از مردم فلسطین در تلاش مشروع آنها برای یک کشور مستقل با پایتختی بیت المقدس شرقی تأکید کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha