از تعدی به زنان معتکف در مسجدالاقصی تا رایزنی ایران و مقاومت + فیلم
کد خبر: 4050392
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
تازه‌ترین تحولات فلسطین/

از تعدی به زنان معتکف در مسجدالاقصی تا رایزنی ایران و مقاومت + فیلم

نظامیان صهیونیست صبح امروز به منظور پشتیبانی از ورود شهرک نشینان به صحن‌های مسجدالاقصی با یورش به صحن‌های مسجد، اعتکاف‌کنندگان را از آنجا بیرون و نمازگزاران را در مصلای «قبلی» در محاصره نگاه داشته و به سمت آنها گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند.

از تعدی به زنان معتکف در مسجدالاقصی تا رایزنی ایران و مقاومتبه گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، چندین دسته از شهرک‌نشینان صهیونیست صبح امروز نیز با پشتیبانی نظامیان صهیونیست وارد صحن‌های مسجدالاقصی شدند تا به مناسبت آنچه عید یهودی پسح خوانده می‌شود، مشغول انجام آداب تلمودی در آنجا شوند.

منابع فلسطینی در قدس اشغالی خبر داند، شمار زیادی از نظامیان صهیونیست صبح امروز با ورود به صحن‌های مسجدالاقصی، اعتکاف‌کنندگان فلسطینی را از صحن‎ها بیرون کردند و نمازگزارانی را هم که در مصلای قبلی بودند با بستن درِ مصلی، در محاصره قرار دادند تا شرایط را برای ورود شهرک‌نشینان صهیونیست به صحن‌های مسجد فراهم کنند.

شماری از تک تیراندازان پلیس رژیم صهیونیستی هم بر پشت بام مسجدالاقصی و ساختمان‌های همجوار آن مستقر شدند.

گروه‌های شهرک‌نشین صهیونیست به مناسبت عید پسح برای ورود غیرقانونی به مسجدالاقصی فراخوان دادند که از صبح جمعه گذشته شروع شده و تا یک هفته ادامه دارد.

نظامیان صهیونیست  زنان نمازگزار فلسطینی در صحن قبة الصخره را هم در حین بیرون کردن از صحن مسجدالاقصی مورد آزار و اذیت قرار دادند.

نمازگزاران فلسطینی محاصره شده در مصلای قبلی هم در حین حضور شهرک نشینان صهیونیست از پنجره‌های مصلای قبلی به سمت آنها ترقه پرتاب کردند و عده‌ای هم به طور پیوسته و تکبیرگویان بر درهای مصلای قبلی می‌کوبیدند.

براساس گزارش‌ها نظامیان صهیونیست هم با شکستن پنجره‌های سمت دیگر مصلا به سمت نمازگزاران و جوانان فلسطینی در داخل این مکان گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند.

شلیک گلوله نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در مصلای قبلی و تعدی به زنان معتکف در صحن مسجد الاقصی/آماده

روزهای جمعه و یکشنبه گذشته یورش شهرک‌نشینان و نظامیان صهیونیست به صحن‌های مسجدالاقصی اوضاع را متشنج کرد و این مسئله به درگیری با نمازگزاران فلسطینی منجر شد.

نظامیان رژیم اشغالگر همچنین با استقرار گسترده در بخش قدیمی قدس حصار امنیتی در آنجا درست کردند تا مانع عزیمت فلسطینیان به مسجدالاقصی شوند.

در همین حال گروه‌های مقاومت فلسطین با هشدارهای پیاپی به رژیم صهیونیستی درباره تعرض به مسجدالاقصی تأکید کردند که قبله نخست مسلمانان خط قرمز مقاومت است و پاسخ به تجاوزگری رژیم اشغالگر قطعی است.

گفت‌و‌گوی امیرعبداللهیان با زیاد النخاله

حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شب گذشته در تماس تلفنی با زیاد النخاله دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین درباره تحولات قدس رایزنی کرد.

وزیر خارجه ایران ضمن اعلام حمایت کشورش از ملت فلسطین گفت: رهبری جمهوری اسلامی ایران به جانفشانی‌های بزرگ ملت فلسطین و مقاومت برای دفاع از مسجدالاقصی احساس افتخار می‌کند.

النخاله هم به نوبه خود تأکید کرد که ملت فلسطین از تکالیف مقدس خود در دفاع از خویشتن و سرزمین و مقدسات آن شانه خالی نمی‌کند.

دبیرکل جهاد اسلامی از جمهوری اسلامی به دلیل مواضع ثابت آن در حمایت از آرمان فلسطین قدردانی کرد.

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب ایران در امور بین‌الملل هم روز گذشته با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تلفنی گفت‌وگو کرد.

ولایتی به هنیه گفت: ما پیروزی‌ها و دستاوردهای بزرگ شما را دنبال می‌کنیم و آنچه انجام می دهید مایه افتخار مقاومت است و شما الگویی برای جهان اسلام هستید.

هنیه نیز به نوبه خود ایران را یک پشتیبان راهبردی برای مردم فلسطین و مقاومت توصیف و تأکید کرد: مردم و مقاومت ما در وضعیت خوبی قرار دارند و ما از مسجد الاقصی دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha