برچیده‌شدن پُست دیدبانی اسرائیل بر فراز مصلای باب الرحمه
کد خبر: 4051832
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶

برچیده‌شدن پُست دیدبانی اسرائیل بر فراز مصلای باب الرحمه

نگهبانان مسجدالاقصی امروز شنبه پُست دیدبانی نظامیان صهیونیست بر پُشت بام مصلای باب الرحمه را برچیدند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، نگهبانان مسجدالاقصی امروز شنبه موفق شدند یک پُست دیدبانی نظامیان اشغالگر بر پشت بام مصلای باب الرحمه را برچینند.

نگهبانان فلسطینی پس از تخریب پُست نظامیان صهیونیست بر فراز مصلای باب الرحمه، آن را به سمت بیرون از دیوارهای مسجدالاقصی پرت کردند.

رسانه‌ها و منابع فلسطینی این اقدام نگهبانان مسجدالاقصی را پیشرفت جدید آنها در تلاش برای بیرون کردن رژیم اشغالگر از منطقه شرق مسجدالاقصی و پاکسازی آنجا از وجود نیروهای این رژیم و خنثی کردن نقشه‌های آنها توصیف کردند.

نظامیان اشغالگر در سال 2003 مصلای باب الرحمه را به بهانه اینکه کمیته میراث اسلامی از آنجا برای فعالیت‌های سیاسی استفاده می‌کند، مسدود کردند و این مسجد تا سال 2019 بسته ماند.

در سال 2019 نظامیان اشغالگر به منظور کنترل بیش‌تر مصلای باب الرحمه، در آهنی بیرونی مصلا را با قفل‌هایی بستند که این امر موجب خشم فلسطینیان شد، تنها دو روز بعد جوانان فلسطینی قفل‌ها را شکستند که به دنبال آن درگیری  شدیدی میان نظامیان صهیونیست و جوانان  رخ داد.

فلسطینیان به دنبال آن با صدور فراخوان‌‎هایی خواستار برپایی تظاهرات گسترده در قدس در مخالفت با زیاده خواهی‌های رژیم اشغالگر شدند که در نتیجه آن چند روز بعد مصلای باب الرحمه به روی فلسطینیان گشوده شد.

در سال جاری نیز رژیم اشغالگر تلاش‌های زیادی برای تسلط مجدد بر منطقه شرق مسجدالاقصی و به طور ویژه باب الرحمه داشته و از همین رو مانع ترمیم آنجا می‌شود و از طریق حفاری‌های زیر زمینی در صدد دستیابی به آنجا و یهودی‌سازی آن است.

انتهای پیام
captcha