هراس شاباک از واکنش فلسطینیان به برپایی نیایش صهیونیست‌‌ها در مسجدالاقصی
کد خبر: 4006018
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

هراس شاباک از واکنش فلسطینیان به برپایی نیایش صهیونیست‌‌ها در مسجدالاقصی

رسانه‌های عبری زبان می‌گویند با هشدارهای متعدد فلسطینی‌ها و حامیان آنها در منطقه، نسبت به تشدید تنش در قدس و پاسخ فلسطینی‌ها به برپایی مراسم نیایش شهرک‌نشینان صهیونیست در مسجدالاقصی نگرانی وجود دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، عناصر سازمان امنیتی عمومی رژیم صهیونیستی(شاباک) دیروز یکشنبه، 25 مهر نسبت به عواقب تلاش نظام‌مند گروه‌های افراطی یهودی برای ورود به مسجدالاقصی و اقامه نیایش در آنجا ابراز نگرانی کردند.

پایگاه خبری عبری‌زبان واللا به نقل از یک منبع آگاه از جزئیات نشستی صهیونیستی درباره اوضاع در مسجدالاقصی خبر داد که به دعوت عومر بارلیف، وزیر امنیت داخلی این رژیم برگزار شد.

قاضی دادگاه موسوم به صلح رژیم صهیونیستی در قدس اخیراً تصمیم تبعید یک صهیونیست افراطی از مسجدالاقصی را لغو کرد.

به گفته این منبع، با وجود اینکه دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی در قدس نیز این تصمیم را لغو کرد؛ اما نگرانی‌ها از ورود تعداد زیادی از شهرک‌نشینان و برپایی نیایش علنی در داخل صحن‌های مسجدالاقصی افزایش یافته است.

این منبع افزود: نمایندگان پلیس قدس در جلسه‌ای که دیروز برگزار شد، گفتند تقریباً هر روز حدود 70 تا 100 یهودی وارد مسجدالاقصی می‌شوند.

نمایندگان شاباک می‌گویند، با وجود اینکه هر هفته از ورود یهودیان به مسجدالاقصی از باب الرحمه ـ که مختص ورود مسلمانان به مسجدالاقصی است ـ ممانعت به عمل می‌آید؛ اما باز نگرانیم که این افراد با گذشتن از باب الرحمه مسلمانان را تحریک کنند.

عناصر شاباک مدعی هستند که طرف‌هایی در کشورهای عربی و ترکیه با استفاده از برخی اقدامات تحریک‌آمیز یهودیان در مسجدالاقصی می‌خواهند موضوع تعرض به مسجد را برجسته کنند.

شیخ عبدالعظیم سلهب، رئیس شورای اوقاف اسلامی در قدس اشغالی نیز روز یکشنبه درباره خطری که مسجدالاقصی را در نتیجه اجازه دادن به شهرک‌نشینان برای برپایی مراسم نیایش خود در صحن‌های آنجا تهدید می‌کند، هشدار داد.

سلهب با اشاره به اینکه مقامات رژیم اشغالگر درصدد برنامه‌ریزی برای تغییر وضعیت تاریخی مسجدالاقصی هستند، گفت: مسجدالاقصی یک مکان اسلامی خالص است و یهودیان اجازه نیایش و تسلط بر آنجا یا دخالت در امور آن را به هیچ بهانه‌ای ندارند.

با این حال صبح امروز نیز ده‌ها نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست با پشتیبانی نظامیان اشغالگر وارد مسجدالاقصی شدند و در صحن‌های آن مشغول گشت‌زنی شدند.

بخش قدیمی قدس و درهای مسجدالاقصی امروز شاهد تدابیر نظامی شدیدی است که در آنجا شهروندان فلسطینی و نمازگزارانی که وارد مسجد می‌شوند مورد بازرسی جدی قرار گرفته و برخی از آنها هم مورد تعرض قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha