خوشحالی مسلمانان از شکست جناح راست در انتخابات فرانسه
کد خبر: 4052647
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

خوشحالی مسلمانان از شکست جناح راست در انتخابات فرانسه

مسلمانان فرانسه از شکست مارین لوپن، کاندید جناح راست افراطی که برنامه‌های سختگیرانه‌ای در قبال مسلمانان داشت، ابراز خوشحالی می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، انتخابات فرانسه، لحظه‌ای تعیین‌کننده در زندگی بسیاری از مسلمانان و مهاجران در فرانسه بود که از رسیدن جناح راست افراطی به قدت در کاخ الیزه می‌ترسیدند.


مسلمانان فرانسه پس از پیروزی امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با کسب بیش از 58 درصد آرا، برای دومین بار در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه نفس راحتی کشیدند.

مارین لوپن، نامزد راست افراطی، بخش زیادی از مبارزات انتخاباتی خود را به مسائل مهاجرت و ادغام اجتماعی مهاجران و مسلمانان اختصاص داده بود.

وی سختگیری خود را نسبت به مهاجران غیرقانونی و پناهجویان اعلام کرد و به دنبال ممنوعیت حجاب و محرومیت خارجی‌ها از کمک‌های اجتماعی و سایر قوانینی بود که زندگی را بر مسلمانان فرانسوی و به طور کلی مهاجران سخت‌تر می‌کند.

طبق آمار مؤسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه در سال 2021، هفت میلیون مهاجر در فرانسه وجود دارد که از این تعداد 2.5 میلیون نفر تابعیت فرانسه را دریافت کرده‌اند. در حالی که هیچ سرشماری رسمی در مورد تعداد مسلمانان در این کشور وجود ندارد اما نهادهای غیررسمی مانند دیدبان سکولاریسم فرانسه آن را حدود 5 میلیون تخمین می‌زنند.

به گزارش آناتولی، شماری از مهاجران و مسلمانان فرانسوی با وجود ترس از آینده خود در این کشور، از پیروزی ماکرون در ریاست جمهوری ابراز خرسندی و خوشحالی کردند.

یک تاجر مراکشی‌تبار گفت که قصد داشت در صورت پیروزی جناح راست افراطی در انتخابات از این کشور خارج شود به‌ویژه که همسرش حجاب دارد و همیشه مخالفت خود را با جاه‌طلبی‌های لوپن برای ممنوع کردن حجاب در مکان‌های عمومی ابراز می‌کند.

وی افزود: به همین دلیل من و همسرم تصمیم گرفتیم در صورت پیروزی لوپن به کانادا یا هر کشور دیگری که به آزادی‌های شخصی احترام می‌گذارد، مهاجرت کنیم و فکر می‌کنم بسیاری از مسلمانان فرانسوی مانند ما فکر می‌کردند.

انتهای پیام
captcha