جنجالي شدن تحقیقات روزنامه فرانسوی در خصوص پوشش اسلامی
کد خبر: 4064598
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸

جنجالي شدن تحقیقات روزنامه فرانسوی در خصوص پوشش اسلامی

حمله روزنامه فرانسوی لوفیگارو به پوشش اسلامي در شبكه هاي اجتماعي این کشور جنجال برانگيز شد.

به گزارش خبرگزاري ايكنا به نقل از الجزيره، تحقیقات روزنامه فرانسوی  لوفیگارو، جنجال گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. زیرا لباس‌های اسلامی - مانند حجاب، عبا و غیره - را به‌عنوان اموری توصيف كرد كه ارزش‌های سکولار حاکم بر فرانسه را به چالش می‌كشد.

بر اساس تحقیقاتی که در برخی از مدارس فرانسه انجام شد، علیرغم وجود قوانینی كه  ورود با لباس مذهبی و یا نمادهای دینی به مدارس را منع كرده است، از ابتدای فوریه سال جاری و همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، مظاهر اسلامی به شکل قابل توجهی در مدارس متوسطه افزایش یافته است.

در این تحقیق آمده است: برخی از گروه‌های مذهبی در مدارس متوسطه، دانش‌‌آموزان دختر و پسر مسلمان را به استفاده از پوشش های دینی دعوت می کنند.

 این درحالی است که  رشیده داتی، وزیر سابق دادگستری، آنچه را که «قدرت گرفتن نیروهای جدایی طلب» خوانده، محکوم کرده و از باب ندای، وزیر آموزش و پرورش خواسته است تا برای متوقف کردن خیزش اسلامی در مدارس مداخله کند.

مخالفت با استفاده از پوشش اسلامی در مدارس از سوی گروه‌های افراط‌گرای دست راستی هم مطرح شده و این گروه‌ها خواستار عدم تساهل در مقابل کسانی شده‌اند که به قول آن‌ها با قوانین لائیک کشور مخالفت می‌کنند و بابت پافشاری بر پوشیدن این‌گونه پوشش‌ها، برای زندگی کردن باید به کشوری مثل افغانستان بروند.

شایان ذکر است انتشار نتایج این تحقیق با انتقادهایی هم مواجه شده و گروهی هدف از انتشار این گزارش در شرایط کنونی و در آستانه انتخابات پارلمانی را مسائل سیاسی دانسته‌اند.

انتهای پیام
captcha