پایه‌گذاری حضور قرآن در فضای متاورس در رویداد استارتاپی نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4052807
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷

پایه‌گذاری حضور قرآن در فضای متاورس در رویداد استارتاپی نمایشگاه قرآن

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعت دانشگاه آزاد که مسئول رویداد استارتاپی در نمایشگاه قرآن است، گفت: یکی از مسئولیت‌های ما آشنا کردن جوان‌ها با موضوع تجارت الکتروینک و فناوری‌های نوین است، شاید جالب باشد که حضور قرآن کریم در فضای متاورس را اینجا پایه‌گذاری می‌کنند.

علی شهابیبه گزارش خبرنگار ایکنا، رویداد استارتاپی با موضوعات آموزش قرآن کریم، تبلیغ و ترویج قرآن کریم، اقتصاد و بانکداری اسلامی، هنر‌های تجسمی و ... در بخش نوجوان بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در حال برگزاری است، در همین ارتباط با علی شهابی، رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعت دانشگاه آزاد که مسئول این رویداد است، به گفت‌وگو نشستیم.

وی در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه تجربه خیلی خوبی در رویدادهای قرآنی در نمایشگاه قرآن سال‌های گذشته داشتیم، گفت: امسال سعی کردیم این تجربه را تقویت کنیم، با توجه به شعار سال و منویات مقام معظم رهبری لازم دانستیم که در کنار غرفه‌های نمایشگاه که اکثراً روی خدمت‌رسانی و مسئولیت‌های اجتماعی‌ کار می‌کنند ما نیز ورود پیدا کنیم.

شهابی بیان کرد: دانشجویان، نخبگان و آن‌هایی که علاقه‌مند به توسعه فضای کسب و کاری هستند از سنین 18 تا 58 سال در این رویداد گرد هم جمع شده‌اند تا دغدغه‌های خانواده‌های قرآنی و نیازهای جوان‌هایی که به مکتب و ایدئولوژی قرآن علاقه‌مند هستند را برطرف کنیم.

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعت دانشگاه آزاد اظهار کرد: از روز گذشته نزدیک به 100 شرکت‌کننده در این رویداد داشتیم، البته بالغ بر 170 ثبت نامی داشتیم. ثبت نام رویداد رایگان بوده , خدماتی که در رویداد داده می‌شود نیز کاملاً رایگان است. در  انتها نیز لوح تقدیر و گواهی‌نامه و جایزه 15 میلیون تومانی برای تیم‌های برتر در نظر گرفته‌ایم، به علاوه اینکه نمایندگان شتاب‌دهنده‌ها و مراکز رشد و کارخانه نوآوری هم اینجا هستند و اگر ایده‌ای قابلیت رشد و سرمایه‌گذاری داشت کمک به این اتفاق می‌کنند.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد از سال گذشته با رویکرد جدیدی دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی را در استان‌ها شکل داده است. در استان تهران شش دانشکده مهارت و کارآفرینی داریم که مسئولیت دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعتی با بنده است و اینجا سعی کردیم به موضوعات تجارت الکترونیک، فناوری‌‎های نوین و ... بیش از گذشته توجه کنیم.

حضور قرآن در فضای متاورس

شهابی با بیان اینکه یکی از مسئولیت‌های ما حضور در فضای نمایشگاهی و آشنا کردن جوان‌ها با موضوع تجارت الکتروینک و فناوری‌های نوین است، گفت: محوریت کار ما در این نمایشگاه قرآن است. اگر قرار است فناوری نوینی یا تجارت الکترونیکی در بستر قرآن کریم انجام دهیم باید ببینیم چه اتفاقی می‌تواند بیفتد که شرکت‌کنندگان را به این فضا نزدیک کند، مثلاً شرکت‌کنندگان امروز به عنوان یکی از ایده‌های خیلی خوب روی فین تک اسلامی یعنی بازارهای مالی با نگاه مکتب اسلامی کار می‌کنند، همچنین امروز تیم‌ها روی گردشگری اسلامی، سلامت و طب اسلامی، شهر خدا و بازی‌ها و گیم‌های اسلامی کار می‌کنند. شاید جالب باشد که حضور قرآن کریم در فضای متاورس را اینجا پایه‌گذاری می‌کنند.

رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی شریعت دانشگاه آزاد اظهار کرد: نگاه تیم‌هایی که هستند این است که چطور در بستر قرآن کریم و با فرامین قرآنی بدون توجه به کسب ثروت، کسب ثروت کنیم؛ تمرکزمان این است که ثروت ابراهیمی را برای خود و جامعه‌مان ایجاد کرده باشیم، فضا، فضای بسیار عالی است، هم معنویت در آن وجود دارد هم انرژی و فعالیت و نشاط جوان‌ها و همه‌شان با انگیزه آمده‌اند تا بتوانند ایده‌هایشان را به ثمر برسانند.

طرح 33 ایده در روز اول

وی با بیان اینکه روز اول 33 ایده مطرح شد که از این تعداد 13 ایده انتخاب شد، گفت: 13 ایده انتخاب شده دیروز بعد از افطار شروع به کار کردند و کارگاه‌های آموزشی و انگیزشی و مرتبط با مدل کسب و کار را برای آن‌ها داشتیم، در نهایت به هر تیم مدل کسب و کاری داده شده که در حال کار روی آن هستند تا مشخص کنند مشتری ایده‌شان چه کسانی هستند، چطور کسب درآمد کنند و فرآیند ارزشی که تولید می‌کنند چگونه است.

شهابی ادامه داد: حدود 40 مربی و داور در این رویداد حضور دارند که متخصصان حوزه کسب و کار، فعالان و نخبگان فضای کارآفرینی و کسب و کار در کشور هستند و از دیروز در این فضا حضور پیدا کرده‌اند و تقریباً روزانه حداقل میزبان 10 تا 15 نفر از این عزیزان بوده‌ایم و در انتها هم قرار است ایده‌ها بعد از اینکه به یک پختگی خوبی رسیدند، فردا در اختتامیه این رویدادها سه ایده برتر انتخاب شود. همه تیم‌ها فرصت دارند پنج دقیقه ارائه نهایی‌شان را داشته باشند.

وی گفت: تاکنون مسئول برگزاری بالغ بر 200 رویداد و تسهیل‌گر بوده‌ام و بیشتر در حوزه‌های صنایع حمل و نقل، شهر هوشمند، هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های این چنینی کار کرده بودیم، در حوزه قرآنی تقریباً پنج سال است که در فضای نمایشگاهی حضور داریم. چیدمان صنعت، دانشگاه و محتوا که معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است را سعی کردیم به خوبی کنار هم داشته باشیم، ما در این فضا موضوعات علمی را دنبال می‌کنیم اما بدون عقبه اجرایی و حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قطعاً این محقق نمی‌شد، به هر حال هزینه این رویداد را معاونت تقبل کرده است.

شهابی درباره برنامه برای شرکت‌کنندگان در ایام بعد از نمایشگاه، بیان کرد: رایزنی‌هایی را در همین فضای نمایشگاه با غرفه‌هایی که حضور دارند انجام می‌دهیم تا بتوانیم بعد از نمایشگاه، دستاوردهای این غرفه و شرکت‌کنندگان را حفظ کنیم، در مجموعه دانشگاهی نیز به آن‌ها قول داده‌ایم که اگر بخواهند کارشان را ادامه دهند، در دانشگاه آزاد اسلامی حمایت‌های دائمی از آن‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha