طرح یکشنبه‌های قرآنی در دانشگا‌های‌ آزاد اسلامی آغاز شد
کد خبر: 4098780
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

طرح یکشنبه‌های قرآنی در دانشگا‌های‌ آزاد اسلامی آغاز شد

طرح کشوری «یکشنبه‌های قرآنی» به همت اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری کانون‌های قرآن و عترت این دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، اداره‌کل تبلیغ و امور دینی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با توجه به نیاز جامعه دانشگاهی به انس با قرآن و به ‌منظور ارج نهادن به عظمت معجزه جاوید پیامبر اکرم(ص)، با همکاری کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور طرح کشوری «یکشنبه‌های قرآنی» را برگزار می‌کند.

این طرح، دارای 16 محور قرآنی است و یکشنبه‌های هر هفته حداقل ۱۰ محور در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با حضور استادان، دانشجویان و کارمندان برپا خواهد شد.

از جمله اهداف این طرح اعتلای اخلاق، ایمان و بصیرت دینی دانشگاهیان، گسترش مفاهیم، آموزش‌ها و پژوهش‌های قرآنی، زمینه‌سازی و ایجاد انس بیشتر دانشگاهیان با قرآن کریم، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه‌ها، برپایی نهضت تفسیر و قرآن‌شناسی، شناسایی افراد مستعد و برجسته قرآنی و معرفی به جامعه دانشگاهی و مسابقات قرآنی اعلام شده است.

همچنین الگوسازی دانشگاهیان برای سایر اقشار جامعه در حوزه فعالیت‌های قرآنی، ارج نهادن به فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و تشویق نخبگان قرآنی، ایجاد بستری مناسب برای رفع نقاط ضعف در قرائت و اصلاح قرائت نماز و سایر عبادات از دیگر اهداف این طرح است.

فعالان قرآنی و منتخبان مسابقات قرآن و عترت و نفرات برگزیده و فعال در این طرح و همچنین از مسئولان کانون‌های برگزیده قدردانی به‌عمل خواهد آمد. علاقه‌مندان می‌توانند جهت پاسخ به سؤالات احتمالی با دبیرخانه طرح با شماره تلفن ۰۲۱۴۷۳۵۲۱۲۵ تماس برقرار کنند.

آغاز طرح یکشنبه‌های قرآنی در دانشگا‌های‌ آزاد سراسر کشور

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha