تلاش دارم حقیقت دین و لذت مسلمان بودن را ترویج دهم
کد خبر: 4052980
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
مبلغ شیعه اهل آرژانتین:

تلاش دارم حقیقت دین و لذت مسلمان بودن را ترویج دهم

سهیل اسعد، مبلغ شیعه اهل آرژانتین گفت: کسانی که از اسلام شناختی ندارند و جاهلانه مسلمانان را تمسخر می‌کنند از درک لذت‌های معنوی محروم هستند، نگاه من به آن‌ها هدایتی است و بخاطر اینکه هیچ چیزی از اسلام نمی‌دانند، تلاش می‌کنم که به آنها حقیقت دین اسلام و لذت مسلمان بودن را بفهمانم.

هدف برنامه محیا الگوسازی در حوزه تبلیغ دین بود

به گزارش ایکنا، بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شب گذشته، ششم اردیبهشت میزبان سهیل اسعد، مبلغ شیعه از کشور آرژانتین بود.

اسعد که مهمان بخش رهیافتگان نمایشگاه بین‌المللی قرآن بود، در مورد مسلمان شدن خود و پیش‌زمینه فکری‌اش برای گرویدن به اسلام با اشاره به آشنایی خود با مبلغین اسلامی لبنان گفت: من در سال 1995 سفری به لبنان داشتم. البته اجداد من لبنانی‌تبار بوده‌اند و حدود 150 سال پیش در آمریکای جنوبی و کشور آرژانتین مستقر شده بودند. در سن بیست سالگی این فرصت را داشتم که با جامعه مسلمانان از نزدیک آشنا شوم. البته پیش از آن به عنوان مترجم برخی روحانیون لبنانی در آمریکای جنوبی فعالیت می‌کردم.

این مبلغ آرژانتینی ادامه داد: با این همه بعد از مدتی مترجمی را کنار گذاشتم و تلاش کردم که خودم به عنوان مبلغ و به طور مستقیم تبلیغ اسلام را انجام داده و طلبه شوم. در ابتدا برای آشنایی بیشتر با دین اسلام و کسب اطلاعات عمیق‌تر تصمیم گرفتم به جایی سفر کنم که معارف و علوم اسلامی ناب را بیاموزم، به همین خاطر شهر مقدس قم را انتخاب کردم.

اسعد در مورد برنامه تلویزیونی خود با نام محیا گفت: برنامه تلویزیونی که به عنوان مجری در آن حضور دارم با هدف معرفی و ترویج سبک زندگی اسلامی است. واکنش به این برنامه بسیار خوب و به نوعی نقطه عطفی برای من بود. نگاه ما به آثار رسانه‌ای نسبی است و به هیچ وجه کلی‌نگرانه نیست. از طرف دیگر  رسانه می‌تواند نقش مهمی در ترویج مسائل اخلاقی داشته باشد.

هدف برنامه محیا الگوسازی در حوزه تبلیغ دین بود

این مبلغ آرژانتینی افزود: ارزیابی من از این کار بسیار مثبت بود و توانستیم فضای جدیدی باز کنیم تا مردم بدانند اسلام و پیام انقلاب اسلامی در جهان چه بازتابی داشته است.

وی تصریح کرد. از سوی دیگر خواستار این بودیم که الگوسازی مناسبی در فضای تبلیغ دین صورت بگیرد و دیگران هم بدانند حوزه علمیه و مبلغان اسلام متحول شده و در فضاهای مختلف تبلیغ می‌کند.

مهمان بخش رهیافتگان نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مورد نقش تجار ایرانی در شناساندن فرهنگ شیعه در منطقه آمریکای جنوبی گفت: برخلاف انتظار، حضور تجار ایرانی‌ها در آمریکای جنوبی چندان پررنگ نیست اما تشیع در این منطقه عمدتاً توسط عراقی‌ها و هیئت‌های مذهبی آنها معرفی و شناسانده می‌شود.

وی در مورد انگیزه خود از گرویدن به دین اسلام و واکنش‌ نسبت به برخی از توهین‌هایی که به او شده است، گفت: من این پدیده و تهمت‌هایی را که به من می‌زنند به حساب جهل این افراد نسبت به واقعیت دین و زندگی معنوی می‌گذارم . متأسفانه این افراد از درک لذت‌های معنوی دین اسلام محروم هستند و نمی‌دانند ورود در این راه و مسیر چه لذتی دارد.

اسعد تصریح کرد: این افراد با دید مادی و دنیوی به مسائل نگاه می‌کنند و من هم به این نگاه حق می‌دهم! زیرا کسی که با نگاه مادی به این موضوع بنگرد همین برداشت را هم از مسائل خواهد داشت.

وی تأکید کرد: در واقع هم به این افراد حق می‌دهم و هم دلسوزی می‌کنم به دلیل اینکه این افراد نگاه خود را محدود کردند. نگاه من به این افراد نگاه منفی نیست بلکه نگاه هدایتی است و بخاطر اینکه هیچ چیزی از حقیقت دین اسلام نمی‌دانند، تلاش می‌کنم که به آنها حقیقت دین اسلام را بفهمانم.

انتهای پیام
captcha