ادامه اعتراضات به هتک حرمت قرآن در سوئد
کد خبر: 4054377
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

ادامه اعتراضات به هتک حرمت قرآن در سوئد

روز گذشته راسموس پالودان سیاستمدار افراطی و اسلام‌ستیز دانمارکی قصد داشت نسخه‌ای از قرآن را در شهر اوپسالا در سوئد بسوزاند که با اعتراض جمعی از مردم مجبور به فرار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، روز گذشته  راسموس پالودان سیاستمدار افراط‌گرای دانمارکی و رهبر حزب Stram Kurs، در اقدامی تازه نسخه‌ای از  قرآن کریم را در شهر اوپسالای سوئد سوزاند.

پالودان قرآن را در میان تدابیر شدید امنیتی در مقابل مسجد اوپسالا سوزاند. یک گروه 10 نفره سعی کردند جلوی قرآن‌سوزی وی را بگیرند که او مجبور شد سوار بر خودروی خود شده و فرار کند.

برخی از این افراد قصد داشتند سوار خودروی پالودان شوند که وی آنها را زیر گرفت. پلیس با حضور در محل تلاش کرد معترضان را آرام کند.

راسموس پالودان، سیاستمدار اسلام‌ستیز دانمارکی اخیراً فعالیت‌های خود را برای سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم که از سال 2017 آغاز کرده را تشدید کرده است.

پالودان که مدعی است سوئدی‌تبار است، در انتخابات پارلمانی دانمارک در سال 2019 شرکت کرد و پس از اینکه دانمارکی‌ها به او رأی ندادند، شکست بزرگی را متحمل شد. مسلمانان دانمارک و چپ‌های ضد راست افراطی او را بایکوت کردند.

وی با تعداد انگشت شماری از حامیان خود برای سوزاندن یک نسخه از قرآن در دانمارک اقدام کرد که عدم استقبال از این اقدام وی باعث شد اخبار او به طور کامل از رسانه‌های محلی حذف شود.

پالودان پس از از دست دادن توجهات به خود در دانمارک بارها به سوئد رفت تا قرآن‌سوزی را در در محله‌های  پناهجویان و مسلمانان انجام دهد. هتک حرمت‌ اخیر او در سوئد با اعتراضات و تظاهرات گسترده مسلمانان این کشور روبه‌رو شد و درگیری‌هایی بین پلیس سوئد و معترضان به وقوع پیوست. 

انتهای پیام
captcha