اهانت شهرک‌نشینان صهیونیست به ساحت مقدس قرآن
کد خبر: 4090774
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳

اهانت شهرک‌نشینان صهیونیست به ساحت مقدس قرآن

شهرک‌نشینیان صهیونیست در شهر قدیم الخلیل نسخه‌هایی از قرآن کریم را پاره کرده و پس از سوزاندن آن را به سطل زباله انداخته‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از وفا، شهرک‌نشینان صهیونیست امروز دوشنبه  پس از پاره کردن و سوزاندن نسخه‌هایی از قران کریم، این کتاب مقدس را در شهر قدیم الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری به سطل زباله انداختند.

نضال الجباری، مدیر اوقاف الخلیل در گفت‌وگویی با وفا تصریح کرد: شهرک‌نشینان صهیونیست پس از پاره کردن و سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن کریم، آن را در سطل زباله‌ای در کنار مسجد قیطون انداخته‌اند. این مسجد در نزدیک مسجد ابراهیمی در شهر قدیم الخلیل قرار دارد.

وی افزود: هفت نسخه از  قرآن کریم پاره شده و در سطل زباله انداخت شده است. به گفته الجباری یکی از این نسخه‌ها به طور جزئی سوخته است.  

وی خاطرنشان کرد:  هتک حرمت مقدسات اسلامی و حمله به مساجد پس از سلسله حملات شهرک‌نشینان به مسجد ابراهیمی و خانه‌های اطراف آن صورت می‌گیرد.

شایان‌ ذکر است که نیروهای اشغالگر به جز چند روز در طول سال از ورود شهروندان فلسطینی به صحن‌های اطراف مسجد ابراهیمی جلوگیری می‌کنند در حالی که شهرک‌نشینان صهیونیست در تمام روزهای سال اجازه ورود به این مسجد را دارند.

در ماه سپتامبر گذشته، اشغالگران صهیونیست 57 بار مانع پخش اذان در حرم ابراهیمی شده و در 26 ماه سپتامبر به بهانه برگزاری اعیاد یهودی مانع حضور نمازگزاران در این مسجد شدند. علاوه بر این همچنان از باز کردن باب شرقی حرم ابراهیم خودداری کرده و مانع تعمیر سقف، مناره‌ها، بلندگوها، وضوخانه و ورودی این حرم مقدس می‌شوند.

در سوم اکتبر نیز، صدها شهرک‌نشین صهیونیست با هتک حرمت مسجد ابراهیم اقدام به برگزاری کنسرتی در  صحن این مسجد کردند. این اقدام تحت حفاظت شدید نیروهای اشغالگر صورت گرفت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha