واکنش‌ها به ترور خبرنگار الجزیره به دست صهیونیست‌ها + فیلم
کد خبر: 4056238
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

واکنش‌ها به ترور خبرنگار الجزیره به دست صهیونیست‌ها + فیلم

ترور خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره به دست صهیونیست‌ها در جنین، محکومیت گروه‌های مقاومت و دولت قطر را در پی داشت.

به گزارش ایکنا به نقل  از الجزیره، لؤلؤه الخاطر، معاون وزارت خارجه قطر امروز چهارشنبه، 21 اردیبهشت با انتشار پیامی در توئیتر ترور «شیرین ابو عاقله»، خبرنگار شبکه الجزیره به دست صهیونیست‌ها را محکوم کرد. الخاطر در این پیام خواستار پایان دادن به تروریسم اسرائیل شد.

حازم قاسم، سخنگوی حماس نیز در یک مصاحبه مطبوعاتی در واکنش به این حادثه گفت: ترور شیرین ابوعاقله، خبرنگار الجزیره جنایت جدیدی است که به مجموعه جنایات اشغالگران به‌ویژه علیه رسانه‌های فلسطینی اضافه می‌شود.

وی افزود: این ترور عمدی جنایت پیچیده‌ای است که اشغالگران باید در مجامع بین‌المللی پاسخگوی آن باشند. ترور ابوعاقله، خبرنگار الجزیره به منظور ایجاد رعب و وحشت در خبرنگاران، و عدم انتقال حقیقت و انعکاس جنایات اشغالگران به تمام جهان صورت می‌گیرد.

طارق عزالدین، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: جنایت ترور روزنامه‌نگار پیشکسوت فلسطینی، شیرین ابوعاقله، جنایتی است که باید همه وجدان‌های زنده را برای افشا و مجازات اشغالگران بیدار کند و خشم فلسطینیان را در مقابل اشغالگران شعله‌ور سازد.

این جنایت تلاش نافرجام صهیونیست‌ها برای پنهان کردن حقیقت و در صدد از بین بردن تصویری است که جنایات اشغالگران را مستند و درد و رنج مردم فلسطین را به جهانیان منتقل می‌کند.

همچنین شبکه الجزیره در بیانیه‌ای ترور خبرنگار فلسطینی‌الاصل خود توسط صهیونیست‌ها را محکوم کرد و آن را جنایت زشت و زیرپا گذاشتن قوانین بین‌الملل دانست که نظامیان رژیم صهیونیستی با خونسردی در راستای جلوگیری از پوشش واقعیت و حقیقت آن را مرتکب شده‌اند.

در ویدئوی زیر لحظاتی پس از اصابت گلوله به سر خبرنگار الجزیره در صحنه درگیری‌ها را می‌بینید. 

شبکه خبری الجزیره ساعاتی پیش اعلام کرد که نظامیان اسرائیلی، شیرین ابو عاقله، خبرنگار این شبکه را هنگام پوشش خبری حمله اسرائیل به شهر جنین مورد هدف قرار دادند. ابوعاقله متولد سال 1971 شهر قدس اشغالی و 51 ساله بود و در شهر رام الله، مقر تشکیلات خودگردان فلسطین واقع در کرانه باختری اقامت داشت.

واکنش‌ها به کشته شدن خبرنگار الجزیره به دست صهیونیست‌ها + فیلم

انتهای پیام
captcha