«ابوعاقله» شاهدی بر جنایت صهیونیست‌ها و مظلومیت مردم فلسطین است
کد خبر: 4056709
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
سیدحسن نصرالله:

«ابوعاقله» شاهدی بر جنایت صهیونیست‌ها و مظلومیت مردم فلسطین است

دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن تسلیت شهادت خبرنگار شبکه «الجزیره» قطر در کرانه باختری گفت که شهید شیرین ابوعاقله شاهدی بر جنایات دشمن صهیونیست و مظلومیت مردم فلسطین بود و این همان ددمنشی دشمن و واقعیت و ماهیت صهیونیست‌ها است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «المنار»، سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنرانی عصر امروز، 23 اردیبهشت‌ماه، در گردهمایی انتخاباتی مردمی حزب‌الله که به همت گروه‌های مقاومت بعلبک، ریاق و مشغره برگزار شده، گفت: هدف از برپایی این گردهمایی حمایت از فهرست «امید و وفاداری» در حوزه «بعبلک هرمل»، فهرست «زحلة الرسالة» در «زحله» و فهرست «فردای بهتر» در «بقاع غربی» و «راشیا» است.

شيرين ابوعاقله؛ شاهدی بر جنایات اسرائیل

وی در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت خبرنگار شبکه الجزیره گفت:  «شهید شیرین ابوعاقله» در طول سالیان متمادی شاهدی بر جنایات دشمن و مظلومیت مردم فلسطین بود و این همان ددمنشی دشمن و واقعیت و ماهیت صهیونیسته است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: قوی‌ترین پیام در شهادت این زن مظلوم، مسیحی‌بودن اوست و این پیام به همه می‌گوید که اسرائیل علاوه بر مسلمانان، به مسیحیان نیز حمله و ظلم می‌کند و  خانه‌های مسلمانان را ویران و به مقدسات اسلامی و مسیحی یورش می‌برد.

سیدحسن نصرالله با بیان ایکه برخی کوشیدند که موضوع را از مسأله جنایت دشمن به وابستگی دینی شیرین ابوعاقله منحرف کنند، تصریح کرد: امیدواریم که خون شیرین ابوعاقله و کودکان فلسطین، وجدان‌ها را بیدار کند.

وی گفت: نخستین کسانی که باید احساس شرم و ننگ کنند، سازشکاران هستند که اقدام به عادی‌سازی روابط با اسرائیل کردند و در حقیقت خون ابوعاقله لکه‌ای ننگی بر صورت، پیشانی و دستانشان آن‌ها است.

رهبر جنبش مقاومت اسلامی لبنان در ادامه تأکید کرد که حقیقت وحشیانه بودن اقدامات رژیم صهیونیستی با توجه به جنایات این رژیم در لبنان تا فلسطین و مصر تغییر نمی‌کند.

محکومیت حمله تروریست‌ها به کاروان ارتش سوریه

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به حمله امروز تروریست‌ها به کاروان ارتش سوریه در استان حلب که ۲۶ شهید و زخمی بر جای گذاشت، اشاره کرد و شهادت این افراد را به خانواده‌هایشان در نبل و الزهراء تسلیت گفت.

وی گفت: محاصره، فشار، اتهامات، تحریف با هدف دست کشیدن از مقاومت است و این عنوانی است که در این نبرد انتخاباتی مطرح شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگر سخنان خود به فداکاری‌ها و مجاهدت‌های مردم استان البقاع پرداخت و گفت: بقاع و مردم آن همواره از نظر ثبات قدم و حضور در میدان و پشتیبانی، جزو اساسی مقاومت بوده‌اند و در سال ۱۹۸۲ میلادی در نبرد مهم آن سال مانع پیشروی دشمن صهیونیستی شدند.

سید نصرالله خطاب به مردم بقاع گفت که شما مردان و زنان مقاومت و سلاح مقاومت هستید و مقاومت اسلامی ما از بقاع، بعلبک و تمام روستاهای این دو منطقه و در رأس آن سید عباس موسوی آغاز شد.

وی ادامه داد: در بقاع هیچ یک از رهبران مقاومت و حزب الله خواستار دور شدن مردم از مناطق مسکونی نشدند و این این اوج بصیرت بود. بمباران اقدامی سیاسی، تبلیغاتی، اقتصادی و مالی بود و هدف از محاصره و فشار دست برداشتن مردم از مقاومت بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: نباید فراموش کنیم که چه طرفی در کنار مردم لبنان و مقاومت آن ایستاد و علیه اشغالگران به آن کمک کرد که همان ایران و سوریه هستند.

سیدحسن نصرالله سپس گفت که دشمن تلاش دارد مردم بقاع را با تبلیغات شدید سیاسی و رسانه‌ای و مشوقات مالی از مقاومت و سلاح مقاومت دور کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: تجربه ثابت کرده که ما کسانی هستیم که وقتی یکی از ما یک وزارتخانه می‌گیرد، نه برای خودش، نه حزبش و نه فرقه‌اش استفاده نمی‌کند، بلکه در خدمت همه لبنانی‌ها است.

وی اضافه کرد: یک پروژه راهبردی برای همه بقاع وجود دارد که آن تونلی است که بیروت را به بقاع متصل می‌کند که این پروژه در پارلمان تصویب شده و توسط نمایندگان بقاع پیگیری می‌شود.

رهبر جنبش مقاومت اسلامی لبنان سپس به موضوع بحران سوریه اشاره کرد و گفت: باید یادآوری کنیم که چه کسانی از مقاومت حمایت کردند و سوریه در خط مقدم این حمایت قرار داشت و همچنین باید بدانیم که چه کسانی کنار اسرائیل ایستادند.

رهبر مقاومت لبنان تأکید کرد: اگر طرح و پروژه تروریست‌ها در سوریه به موفقیت می‌رسید، در آن زمان تمامی لبنان و بقاع در خطر قرار می‌گرفت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه خطاب به ساکنان بقاع گفت که شما در برابر تروریسم صادق و مخلص بودید که از بقاع و کل کشور محافظت کردید و مقاومت با شماست.

وی اضافه کرد: شما باید تکلیف خود را مشخص کنید، یا با کسانی باشید که تفنگ را برای دفاع از شما حمل کرده‌اند یا با کسی باشید که آن را به گروه‌های مسلح داده است تا به شما حمله کنند؟

سیدحسن نصرالله خطاب به مسیحیان استان بقاع گفت: «به وجدان خود رجوع کنید و بپرسید که سران برخی احزاب مسیحی که در کنار گروه‌های مسلح ایستاده و ارتش را از مقابله با آن‌ها منع کردند، آیا به فکر شما بودند؟ به فکر خون‌ و اموال و خانه‌هایتان بودند؟ من به شما می‌گویم که برایشان اهمیتی نداشت».

دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به مخالفان سلاح مقاومت گفت: اگر این سلاح که شما خواستار حذف آن در بعلبک هستید، وجود نداشت، امروز زحله، البقاع غربی، راشایا، البقاع و کل اراضی لبنان کجا بودند؟

رهبر جنبش مقاومت اسلامی لبنان سپس گفت که در حوزه سیاست خارجی باید اصلاحات زیادی صورت گیرد و می‌بایست روابط لبنان و سوریه به حالت طبیعی بازگردد و در این راستا مردم لبنان و به خصوص بقاع بهره‌مند خواهند شد.

سیدحسن نصرالله در پایان با بیان این‌که کشور لبنان شاهد نفرت‌پراکنی عجیبی است، گفت: رأی دادن در روز انتخابات پیامی برای همه توطئه‌کنندگان علیه مقاومت و آینده لبنان خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha