قتل‌های فراقانونی روش کار رژیم آپارتاید اسرائیل است
کد خبر: 4056994
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
سازمان‌های اسلامی مالزی:

قتل‌های فراقانونی روش کار رژیم آپارتاید اسرائیل است

شورای مشورتی سازمان‌های اسلامی مالزی ضمن محکومیت شهادت شیرین ابوعاقله اعلام کرد: تروریسم مورد حمایت رژیم، مشخصه اسرائیل است و قتل و کشتارهای فراقانونی روش کار این رژیم آپارتاید است.

به گزارش ایکنا به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در مالزی متن این بیانیه به شرح زیر است:

بی‌رحمی اسرائیل - محمد الدره، راشل کوری و شیرین ابوعاقله و هزاران نفر دیگر.

حمله نظامیان اشغالگر به مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله برای دفن وی در قبرستان مسیحیان بیت المقدس به شدت محکوم می‌کنیم.

ما همبستگی خود را با همه خبرنگارانی اعلام می‌کنیم که تخلفات نیروهای اشغالگر را در جریان وقوع حوادث در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پوشش می‌دهند.

ما مجموعه‌ای از قتل‌های بی‌رحمانه ناشی از تیراندازی صهیونیست‌ها به محمد الدره 12 ساله در سال 2000، راشل کوری را که توسط یک بولدوزر اسرائیلی در سال 2003 له شد، به یاد می‌آوریم.

داستان‌های بسیار بیشتری از قتل وحشیانه کودکان، جوانان، زنان غیرمسلح توسط تک‌تیراندازهای رژیم اسرائیل، تیراندازی گسترده، حملات هوایی و بمباران گزارش شده است. این رژیم تشنه به خون در مورد هدف قرار دادن فلسطینیان هیچ کس تبعیضی قائل نمی‌شود: مسلمانان یا مسیحیان، غیرنظامیان یا روزنامه‌نگاران، کودکان یا بزرگسالان به یکسان هدف قرار می‌گیرند.

محمد الدره 12 ساله در سال 2000 توسط نظامیان اسرائیل در غزه کشته شد. این صحنه به عکس نمادی تبدیل شده است که توحش غیرانسانی اسرائیل را به تصویر می‌کشد.

در سال 2003، راشل کوری، 23 ساله، یک فعال آمریکایی که به تخریب یک خانه فلسطینی در غزه اعتراض می‌کرد توسط بولدوزر زیر گرفته و کشته شد. هیچ مقام آمریکایی در تشییع جنازه او شرکت نکرد.

زنجیره قتل‌های خونسردانه را می‌توان در پرونده حملات، یورش‌ها و بمباران اسرائیل به فلسطینیان دنبال کرد.

عملیات قتل مداوم از سوی اسرائیل شواهد اثبات شده‌ای از نابودی نظام‌مند هر فردی است که علیه رژیم تل‌آویو صحبت می‌کند.

ابوعاقله دومین شهروند آمریکایی بود که در سال جاری توسط نیروهای اسرائیلی کشته شد، عمر اسد 78 ساله پس از بازداشت در کرانه باختری در ژانویه نخستین شهروند آمریکایی کشته شده از سوی اسرائیل در سال جاری بوده است.

صحنه وحشی‌گری امروز که در هجوم وحشیانه نیروهای اشغالگر اسرائیل تشییع‌کنندگان تابوت شیرین ابوعاقله رقم خورد، نشانگر خوی بارز غیرانسانی اسرائیل است. ضرب و شتم عزاداران هرگز در هیچ جای دنیا دیده نشده است، این بدان معناست که سربازان قاتل اسرائیل حتی یک جسد را که به قبرستان آورده شود، تحمل نمی‌کنند. چنین اقدامی بدین منظور بود تا به دنیا نشان دهد که اسرائیل می‌تواند هرچه را بخواهد انجام دهد و هر مقاومتی با عواقب سخت روبه‌رو خواهد شد.

تروریسم مورد حمایت رژیم، مشخصه اسرائیل است و قتل و کشتارهای فراقانونی روش کار این رژیم آپارتاید است.

هنگامی که بایدن تنها با اتخاذ موضعی بسیار سست به این جنایت واکنش نشان داد و تصریح کرد که این حادثه نیاز به تحقیق دارد، ایالات متحده دوباره ریاکاری مطلق خود را نشان می‌دهد. او و کاخ سفید هرگز از اسرائیل به عنوان مقصر آشکار یاد نکرده‌اند.

ما از ایالات متحده این سوال را داریم که چگونه اسرائیل را برای انجام تحقیقات فراخوانده است، حال آنکه واضح است که اسرائیل نمی‌تواند مرجعی قابل اعتماد برای تحقیقات باشد.

حتی ایالات متحده نمی‌تواند ناظر بی‌طرف و بدون جانبداری باشد. سیاست مداوم ایالات متحده در حمایت از اسرائیل باعث می‌شود که این کشور به طور غیرمستقیم در هر اقدام خشونت‌آمیزی توسط اسرائیل مسئول باشد.

بنابراین درست این است که از آمریکا بخواهیم در حمایت بی‌قید و شرط خود از اسرائیل که شامل میلیاردها کمک سالانه ایالات متحده است، تجدید نظر کند.

در برخورد با سوء استفاده‌های اسرائیل، ایالات متحده نباید به ریاکاری و استانداردهای دوگانه خود ادامه دهد.

ایالات متحده اسرائیل را نیرومند ساخته و آن را قادر می‌سازد تا با در امان ماندن از مجازات عمل کند و این موارد نقض حقوق بشر را مرتکب شود.

محمد عزمی عبدالحمید

رئیس شورای مشورتی سازمان های اسلامی مالزی

انتهای پیام
captcha