تسلط آیت‌الله فاطمی‌نیا در تفسیر نهج‌البلاغه زبانزد خاص و عام است
کد خبر: 4057488
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹

تسلط آیت‌الله فاطمی‌نیا در تفسیر نهج‌البلاغه زبانزد خاص و عام است

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با یادآوری اینکه توانمندی آیت‌الله فاطمی‌نیا در تفسیر نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه زبانزد خاص و عام است، گفت: تألیف بسیار ارزشمند «فرهنگ انتظار» قطعاً باعث زنده ماندن نام و یاد ایشان در محافل گوناگون خواهد بود.

معین سامانیانمعین سامانیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا گفت: در حدیث نبوی آمده است که هنگامی که عالمی از دنیا می‌رود رخنه و حفره‌ای در دین ایجاد می‌شود که تا روز قیامت قابل پر شدن نیست. 

وی با اشاره به ویژگی‌های مرحوم آیت‌الله فاطمی‌نیا گفت: ایشان از علمای بنام و توانمندی بودند که در ایام طلبگی از اساتیدی همچون مرحوم علامه جعفری، علامه طباطبایی(ره) و آیت‌الله بهجت(ره) بهره بردند و همین امر باعث شاخص شدن ایشان در تفسیر، علم رجال و عرفان نظری شد. 

سامانیان با بیان اینکه آیت‌الله فاطمی‌نیا همواره نکات ریز و خاصی را در هنگام سخنرانی روی منبر استفاده می‌کردند، ادامه داد: این کار باعث جذابیت درس اخلاق ایشان شده بود.

وی با یادآوری اینکه توانمندی آیت‌الله فاطمی‌نیا در تفسیر نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه زبانزد خاص و عام است، افزود: تألیف بسیار ارزشمند «فرهنگ انتظار» که از ایشان باقی مانده است، قطعاً باعث زنده ماندن نام و یاد ایشان در محافل گوناگون خواهد بود. 

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تصریح اینکه پیروی و اطاعت محض از مقام معظم رهبری یکی از توصیه‌های بسیار جدی ایشان بود، بیان کرد: این توصیه مورد توجه همگان بود و ایشان بارها تأکید کردند که تبعیت از رهبری، مهم‌ترین امر امروز اسلام است و در مثالی فرمودند که حرکتی مخالف مقام معظم رهبری از شرب خمر هم بدتر است.

سامانیان با تأکید بر اینکه ولایت پذیری و تزکیه نفس، آیت‌الله فاطمی نیا را در زمره عالمان برجسته قرار داده بود، گفت: ایشان با تدریس، خطابه و جلسات معنوی خدمات ارزشمندی را نسبت به دین مبین اسلام ارائه کردند.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با یادآوری اینکه طی دو ماه اخیر علمایی را از دست دادیم که حسرت نبود آنان با توجه به نیاز معنوی ما بیشتر نمایان خواهد شد، گفت: علمایی همچون مرحوم  آیت‌الله العظمی علوی گرگانی، مرحوم ری‌شهری و ... افتخارات میراث گرانقدر حوزه علمیه بودند که سال‌ها باید منتظر باشیم تا نظیر چنین بزرگانی در جامعه منشأ اثر باشند.

انتهای پیام
captcha