دومین جشنواره رسانه‌ای «شهرما» در استان قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4057801
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵

دومین جشنواره رسانه‌ای «شهرما» در استان قم برگزار می‌شود

مدیرکل ارتباطات و بین‌الملل شهرداری قم گفت: دومین جشنواره رسانه‌ای «شهر ما» به‌همت مجموعه شهرداری استان قم برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از قم، مهدی کلانترزاده، مدیرکل ارتباطات و بین‌الملل شهرداری قم در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص آغاز فرآیند اجرایی و اعلام فراخوان عمومی دومین جشنواره رسانه‌ای «شهرما» که امروز 27 اردبیهشت‌ماه در سالن جلسات شهید مولوی برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره رسانه‌ای در دو بخش اصلی و ویژه در حوزه مجموعه مدیریت شهری برگزار خواهد شد که بخش‌های اصلی جشنواره شامل خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، عکس خبری، گزارش تصویری، مستندهای رسانه ای، یادداشت، تحلیل و نقد است و بخش ویژه شامل جهاد تبیین در مدیریت شهری است.

وی افزود: جوایز درنظر گرفته شده در این جشنواره بدین شرح است که به نفر اول تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به ارزش ۲۵ میلیون ریال، نفر دوم دیپلم افتخار و هدیه نقدی به ارزش ۲۰ میلیون ریال و نفر سوم دیپلم افتخار و هدیه نقدی به ارزش ۱۵ میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.

کلانترزاده با اشاره به جایزه در نظر گرفته شده برای بخش ویژه گفت: در بخش ویژه به سه نفر برگزیده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به ارزش ۳۰ میلیون ریال در نظر گرفته خواهد شد.

وی با توجه به موضوعات مطرح شده در این جشنواره بیان کرد: مفاهیم ارزشی در حوزه مدیریت شهری، محیط زیست شهری، عمران و آبادانی، شهرهوشمند و خلاق، برنامه محوری در راستای ارتقای کیفیت زندگی، هویت و کالبد شهر، حمکرانی و پارلمان شهری، ترافیک و حمل ونقل، فرهنگ و سبک زندگی شهروندان و جهان‌شهر از جمله موضوعات اصلی دومین جشنواره رسانه‌ای شهرما است.

مدیرکل ارتباطات و بین‌الملل شهرداری قم گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند از ۲۷ اردیبهشت‌ماه لغایت ۲۷ خردادماه سال جاری آثار خود را از طریق درگاه اینترنتی جشنواره رسانه‌ای شهرما به نشانی www.qom.ir/mfs و یا ارسال در پیام‌رسان ایتا و واتساپ به شماره ۰۹۰۳۸۴۳۰۳۱۲ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به حوزه کاری متفاوت سامانه 137 استان قم گفت: این سامانه با توجه به لیاقت بالای شهروندان مردم شهر جزو برترین سامانه‌های پاسخگو بوده که تعداد تماس‌های برقرار شده با این سامانه طی سه سال گذشته ۷۵۰ هزار تماس می‌باشد.

کلانترزاده افزود: در بحث پاسخگویی، پیگیری و برآورد عملکرد سامانه 137 با ۸۷ درصد رضایت شهروندان همراه بوده که تعداد تماس‌های از دست رفته این سامانه حدود چهاردرصد می‌باشد.

وی بیان کرد: طی هفت‌سال گذشته سایت اطلاع‌رسانی شهرداری قم، بالغ بر ۱۸ هزار خبر منتشره داشته که طی سه‌سال گذشته بالغ بر ۴ هزار مطلب و موضوع مرتبط با دغدغه‌های شهروندان در رسانه‌های رسمی و غیررسمی به‌صورت رسمی پاسخ داده شده‌است.

مدیرکل ارتباطات و بین‌الملل شهرداری قم گفت: طی سه سال گذشته 50 طرح جدید عمرانی در استان انجام شده است که مقدمات احداث موزه قم نیز هم‌اکنون در مرحله مطالعات علمی قرار دارد.

وی یادآور شد: شهر قم بعد از شهر تهران دومین شهر ایران و دارای بلدیه است که یکی از قدیمی‌ترین سندهای تأسیس شهرداری را به خود اختصاص می‌دهد. در این موزه قرار است از سند یکصد و هشتمین سال تأسیس شهرداری استان قم رونمایی شود.

انتهای پیام
captcha