ابتکار مدیر انگلیسی برای تسهیل نماز دانش‌آموزان
کد خبر: 4058589
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲

ابتکار مدیر انگلیسی برای تسهیل نماز دانش‌آموزان

مدیر دبیرستانی در داربی انگلستان، با خرید سجاده‌ و اختصاص مکانی ویژه‌ برای نماز در مدرسه، شرایط اقامه نماز را برای دانش‌آموزان مسلمان خود تسهیل کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از دربی تلگراف، میشل استرانگ، مدیر دبیرستان آلواستون مور، در شهر داربی انگلیس گفت: باید تک تک فرهنگ‌هایی را که فرزندانمان در این مدرسه دارند، به رسمیت بشناسیم، این سجاده‌های نماز را تهیه کردیم چون شناخت هر فرهنگی مهم است؛ ما مدرسه‌ای فراگیر هستیم. 

وی افزود: مدارس باید مکانی امن باشند که در آن هرکسی آزاد و خودش باشد و در صورت تمایل ایمان خود را نشان دهد.

استرانگ دو سجاده نماز برای دانش‌آموزان مسلمان تهیه کرده تا در زمان ناهار و استراحت بتوانند در بخشی از کتابخانه که برای اقامه نماز تدارک دیده شده است، از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان مسلمان ما با سجاده‌های جدید خود بسیار خوشحالند. امیدوارم این امر باعث شده باشد که آنها احساس مشارکت و ارزش داشته باشند و مردم دین آنها را بشناسند.

در مواقعی که کتابخانه شلوغ است، مسئولان مدرسه اتاق دیگری را برای نماز خواندن دانش‌آموزان مشخص می‌کنند. دانش‌آموزان مسلمان با دریافت سجاده‌ها، شادی و قدردانی عمیق خود را از این حرکت مدرسه ابراز کردند.

روحان رضوان، دانش‌آموز کلاس هشتم در آلواستون مور، یکی از دانش‌آموزانی است که برای نماز ظهر از حصیر استفاده می‌کرد. این دانش‌آموز نوجوان از استرانگ و امبر فلچر، کتابدار مدرسه به خاطر ابتکار عمل برای آسان کردن نمازشان تشکر کرد.

وی گفت: خانم استرانگ و فلچر هر دو بسیار محترم هستند. من نسبت به آنها احساس بسیار خوبی دارم و فکر می‌کنم کار این مدرسه بسیار قابل احترام است. نمی‌توانم بگویم چقدر قدردان این مدرسه هستیم.

انتهای پیام
captcha