اقدامات آفندی باید در حوزه حقوق بشر در دستور کار قرار گیرد
کد خبر: 4059113
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
وحید جلال‌زاده:

اقدامات آفندی باید در حوزه حقوق بشر در دستور کار قرار گیرد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جنایات حقوق بشری آمریکا علیه ملت ایران از یکسو و متهم کردن و تحریم ایران به خاطر عدم رعایت حقوق بشر گفت: ما در حوزه حقوق بشر به طور غالب، پدافندی عمل می‌کنیم در حالی که دست ما برای اقدامات آفندی باز است.

وحید جلالی‌زاده، رئیس ستاد گرامیداشت شهدای هفتم تیر و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی

به گزارش خبرنگار ایکنا، وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و رئیس ستاد گرامیداشت شهدای هفتم تیر و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، پیش از ظهر امروز، دوشنبه 2 خرداد، در نشستی که برای تشریح این موضوع در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: امروز دشمنان همزمان با پرونده هسته‌ای در حال اعمال فشار بر جمهوری اسلامی در موضوع حقوق بشر و پرونده‌سازی در این زمینه نیز هستند که نمونه آن دادگاه حمید نوری در سوئد است که در حقیقت دادگاهی علیه جمهوری اسلامی است.

وی افزود: از طرفی در داخل کشور هم یک غفلت مزمن نسبت به موضوعات حقوق بشری وجود دارد که این خود یک قصه پر قصه است. اخیراً خانوم دورهام، نماینده سازمان ملل در خصوص بررسی آثار و خسارت‌های تحریم‌ها بر روی مردم ایران، به کشور آمد و گزارش خیلی خوب و منصفانه‌ای تهیه کرد و این سفر در جهت منافع ملی ایران بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ما در حوزه حقوق بشر به طور غالب، پدافندی عمل می‌کنیم، گفت: این در حالی است که دست ما برای اقدامات آفندی باز است و منتظر می‌مانیم تا دیگران پرونده‌ای برای ما تهیه کنند و بعد ما از خودمان دفاع کنیم.

جلال‌زاده اظهار کرد: در بحث تحریم‌های هسته‌ای و یکجانبه در مجلس ایده‌ای با عنوان باشگاه کشورهای تحریمی را مطرح کردیم که تا مدتی قبل چین و روسیه به ما پیام می‌دادند که ما را در این قالب و عنوان خطاب نکنید اما در آخرین سفر وزیر امور خارجه کشورمان به چین، آنها پیام دادند که ورود به چنین باشگاهی را می‌پذیرند و روسیه هم امروز وضعیت تحریمی‌اش مشخص است. برهمین مبنا در حوزه حقوق بشر نیز می‌توانیم چنین باشگاهی را متشکل از کشورهایی که ظالمانه تحت تحریم حقوق بشری آمریکا قرار دارند، ایجاد کنیم و حتی یک نشست بین‌المللی در این رابطه برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: مسئله بعدی گفتمان‌سازی در جمهوری اسلامی در حوزه حقوق بشر است که متأسفانه ما اقدامات کمی در این راستا کرده‌ایم و باید آن را جدی بگیریم.

در ادامه اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی و رئیس بنیاد هفتم تیر، با درود به روج پرفتوح شهدای انقلاب اسلامی و سیدالشهدای انقلاب اسلامی، شهید بهشتی و سردار سلیمانی و شهید خدایی گفت: باید سه مسئله حقوق بشر، تجاوزات و جنایات آمریکا علیه ملت ایران و متهم ساختن ایران در حوزه حقوق بشر، به درستی برای مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه در موضوع حادثه 7 تیر باید نقش جریان نفاق را برای مردم تشریح کرد، گفت: باید بررسی کرد چرا استکبار جهانی حاضر شد این دو مهره مهم خود در ایران؛ کلاهی و کشمیری، را بسوزاند تا این اقدام را انجام دهد.

بادامچیان اظهار کرد: الان در گام دوم انقلاب هستیم و باید در این گام اقدامات تکمیلی و تکاملی انجام دهیم و لذا در زمینه فاجعه هفتم تیر باید براساس نظرات رهبر معظم انقلاب و متناسب با گام دوم اقدامات تبیینی و تبلیغی را برای نسل جوان خود انجام دهیم.

رئیس بنیاد هفتم تیر در پایان سخنانش بر ضرورت استفاده از ظرفیت همه نیروهای مردمی براساس روش‌ها، سیاست‌ها و ابتکارات جدید تأکید کرد.

رمضان شریف، رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نیز در سخنانی اظهار کرد: ما برای اینکه بدانیم چه اقداماتی در این هفته انجام دهیم ابتدا باید بدانیم چه پیامی را در راستای این فعالیت‌ها می‌خواهیم به داخل و خارج بدهیم.

وی ادامه داد: امروز 40 تا 50 میلیون جمعیت کشور را کسانی تشکیل می‌دهند که هیچ شناخت عمیقی از حادثه 7 تیر و حوادث مشابه آن ندارند و از طرفی مورد تهاجم رسانه‌ای و تبلیغاتی جریان تحریف حوادث انقلاب قرار دارند.

شریف با اشاره به اهمیت معرفی منافقین گفت: این افراد الان در پارلمان‌های اروپایی در حال رفت و آمد هستند و زمانی در لیست سیاه تروریستی قرار می‌گیرند و زمانی هم آن را از این لیست خارج می‌کنند. لازم است ما یک فشار روانی و رسانه‌ای مؤثری به کشورهای اروپایی در این رابطه وارد کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: اقدام دیگر این است که به لحاظ حقوقی کاملا آفندی و تهاجمی عمل کنیم و از ظرفیت وکلای بین‌المللی، مجامع حقوقی و شخصیت‌ها و هنرمندان استفاده کنیم و مجموعه این اقدامات به لحاظ تبلیغی و روانی بسیار کمک‌کننده است.

 

خبرنگار: الهام وقاری

انتهای پیام
captcha