تمدن نوین اسلامی تنها از طریق وحدت امت اسلامی تحقق می‌یابد
کد خبر: 4059690
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

تمدن نوین اسلامی تنها از طریق وحدت امت اسلامی تحقق می‌یابد

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن تأکید بر حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تحقق تمدن نوین اسلامی را تنها از طریق وحدت اسلامی ممکن دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جمعی از هیئت علمای اهل سنت نپال در جریان سفر به کشورمان، صبح امروز، چهارم خردادماه ضمن حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد مهدی ایمانی‌پور، رئیس این سازمان دیدار و درباره راه‌های نشر و ترویج بیش از پیش دین مبین اسلام، گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی‌پور در سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از حضور بین علمای اهل سنت نپال، صله رحم را یکی از سفارش‌های مؤکد دین اسلام دانست و گفت: مسلمانان با یکدیگر برادرند و ما شما را از برادران دینی خود می‌دانیم.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر ضرورت معرفی اسلام واقعی در جهان تأکید کرد و گفت: متأسفانه رسانه‌های غربی به دنبال مخدوش کردن چهره دین مبین اسلام و ایران اسلامی هستند، اگر مسلمانان پایبند به مسائل دین باشند، استکبار بر آن‌ها مسلط نمی‌شوند.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) افزود: این ایام نیز جلوه‌‌ای از حضور باشکوه مردم متدین ایران اسلامی از اقصی نقاط کشور است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی‌پور با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی، دین مبین اسلام را دوباره احیا کرد، تصریح کرد: مردم ایران بار دیگر با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده و بر حفظ و پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل تأکید می‌کنند.

وی در ادامه سخنانش، به الزامات تحقق تمدن نوین اسلامی در اندیشه مقام معظم رهبری اشاره و افزود: رهبر معظم انقلاب، شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی را در بیانیه گام دوم به عنوان آرمان انقلاب اسلامی متذکر شده‌اند و این مهم با شکل‌گیری امت اسلامی و در سایه تقریب محقق می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: حرکت در مسیر بیانیه گام دوم برای تحقق وحدت اسلامی و شکل‌گیری امت و تمدن نوین اسلامی خواهد بود و تا زمانی که امت اسلامی شکل نگیرد، تمدن اسلامی هم نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی‌پور همچنین به اهم فعالیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در عرصه بین‌الملل اشاره کرد و گفت: این سازمان متولی فعالیت‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور است که در راستای آن به احیا و گسترش تفکر و معارف اسلامی در جهان به منظور احیاى تمدن اسلامى می‌پردازد.

وی، ترویج فرهنگ قرآنی، آموزش مفاهیم و تفاسیر قرآن، تدبر در قرآن، تقریب و وحدت علمای جهان اسلام، گفت‌وگوهای فرهنگی و دینی، آموزش زبان فارسی و همکاری‌های دانشگاهی را از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور برشمرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان مؤلفه‌هایی از اخلاق اجتماعی پیامبر اکرم (ص)، گفت: اخیراً متوجه شده‌ایم، دین مبین اسلام مورد استقبال جامعه نپال قرار گرفته است. آن چیزی که موجب اتفاق این مهم شده، اخلاق نیکو و سلوک دینی شماست.

تمدن نوین اسلامی تنها از طریق وحدت امت اسلامی تحقق می‌یابد

وی تأکید کرد: گفت‌وگوهای عالمانه مقدمه‌ای ‌برای تشکیل امت واحده اسلام است؛ امیدواریم با وحدت و همدلی، دستاوردهای خوبی در راستای شکوفایی تمدن نوین اسلامی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ایمانی‌پور افزود: اعتقاد داریم که برای مسلمانان راه بن بستی وجود ندارد و آینده ما بسیار روشن است. چندین سال پیش رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای به جوانان اروپا از آنان دعوت کردند تا درباره انگیزه‌های سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام کاوش کنند و به صورت مستقیم و بی‌واسطه با دین اسلام آشنا شوند؛ بنابراین از فرمایشات ایشان می‌توان تجارب خوبی به دست آورد و زمینه‌های لازم را برای آشنایی و دعوت افراد به دین اسلام فراهم کرد.

وی ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی ایران می‌توانیم بستری را فراهم کنیم تا دوره کوتاهی جهت تعلیم زبان فارسی برای شما در جامعه المصطفی العالمیه مهیا شود‌.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: این مرکز شعبه دیگری در استان گرگان دارد که از عزیزان اهل سنت هم در آنجا حضور دارند و اگر شما مایل باشید می‌توانید در آنجا هم برای آموزش حضور یابید.

در ادامه این دیدار، مفتی محمد ابوبکر صدیقی الدین مسلم، مدیر دارالافتاء والقضا مسجد جامع نپالی در سخنانی، از ارتقای سطح همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.

مفتی سنجور مصنوری ابن سلامت میان، امام جمعه مسجد جامع نپال نیز در سخنان خود، اظهار کرد: ما در کشورهای بسیاری حضور یافتیم، اما عشق به اسلام در بین مردم ایران به‌گونه‌ای دیگر و شایسته موج می‌زند.

وی افزود: همه مسلمانان و علمای اسلام باید برای وحدت امت اسلامی تلاش کنند و ما علاقه‌مندیم سبک زندگی اسلامی را در نپال گسترش دهیم.

تمدن نوین اسلامی تنها از طریق وحدت امت اسلامی تحقق می‌یابد

امام جمعه مسجد جامع نپالی اظهار کرد: اگر امت اسلامی زیر یک پرچم واحد گرد هم جمع شوند، خواهیم دید که همه مسائل حل خواهد شد و اسلام واقعی ترویج می‌یابد.

قاری محمدحسین حلوایی، مؤسس بزرگ‌ترین مدرسه قرآنی دخترانه در کشور نپال هم در این دیدار، خواستار توسعه همکاری‌های فرهنگی و دینی بین دو کشور شد و گفت: ما تمایل داریم زبان فارسی را در مدارس نپال آموزش دهیم.

انتهای پیام
captcha