روند عادی‌سازی روابط با عربستان، طولانی و کند است
کد خبر: 4060870
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی:

روند عادی‌سازی روابط با عربستان، طولانی و کند است

یایئر لاپید در گفت‌وگویی با رسانه‌های عبری از طولانی و کند بودن روند عادی‌سازی روابط بین تل‌آویو و ریاض خبر داده است.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، یایئر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیو ارتش این رژیم با بیان اینکه ممکن است، سه وزیر خارجه پس از او بیایند تا زمان امضای توافق عادی‌سازی فرا برسد، بیان کرد: این توافق مانند توافق با سایر کشورها نخواهد بود.

اشاره لاپید به توافق امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی تحت نظارت ایالات‌متحده در سال 2020 بود.

لاپید افزود: این‌گونه نیست که ما صبح از خواب بیدار شویم و ناگهان از امضای یک توافق غافلگیر شویم، بلکه یک ‌روند طولانی از گام‌های کوچک وجود برای رسیدن به توافق وجود خواهد داشت، اما معتقدیم که به آنجا خواهیم رسید.

وی تصریح کرد: ممکن است سه وزیر خارجه پس از من بیایند تا ما این توافق را جشن بگیریم، اما در نهایت نتیجه مطلوبی خواهیم گرفت.

فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، پیش از این گفته بود تا زمانی که مسئله فلسطین حل نشود، این کشور روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی نخواهد کرد.

وی در آن زمان تصریح کرد: عربستان سعودی نخستین کشوری است که ابتکار صلح عربی را (در اجلاس سران کشورهای عربی در بیروت در سال 2002) مطرح کرد.

این ابتکار، ایجاد روابط عادی بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی را پیشنهاد می‌کند، در صورتی که این رژیم از سرزمین‌های عربی اشغال شده از سال 1967 خارج شود و تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی با پایتختی بیت‌المقدس شرقی را بپذیرد و راه‌حل عادلانه‌ای را برای مسئله پناهندگان بپذیرد.

انتهای پیام
captcha