از شهادت 62 فلسطینی در 5 ماه تا تخریب منزل شهید مقاومت
کد خبر: 4061599
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵
تازه‌ترین اخبار فلسطین/

از شهادت 62 فلسطینی در 5 ماه تا تخریب منزل شهید مقاومت

شهادت دو جوان دیگر فلسطینی در کرانه باختری آمار شهدای فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون را به 62 نفر افزایش داد. در همین حال جنبش جهاد اسلامی با محکوم کردن انفجار منزل یک شهید فلسطینی، بر مقاومت به عنوان تنها گزینه مقابله با اسرائیل تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، دو فلسطینی در حمله دیشب و صبح امروز نظامیان اشغالگر به شهرک یعبد در شمال کرانه باختری و اردوگاه الدهیشه در نزدیکی شهر بیت لحم در جنوب کرانه باختری به شهادت رسیدند.

تلویزیون فلسطین اعلام کرد که در حمله نظامیان اشغالگر به شهرک یعبد در جنوب غرب جنین در شمال کرانه باختری بلال عوض کبها، جوان 24 ساله فلسطینی به شهادت رسیده و شش نفر دیگر زخمی شدند.

شهادت62 فلسطینی در 5 ماه اخیر/تخریب منزل شهید فلسطینی

در اردوگاه الدهیشه نیز صبح امروز ایمن محمود محیسن، جوان 29 ساله فلسطینی بر اثر شدت جراحات ناشی از شلیک گلوله نظامیان صهیونیست طی درگیری‌ها در این اردوگاه به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست صبح امروز نیز منزل خانواده  شهید ضیاء حمارشه در یعبد را با تی ان تی منفجر کردند.

شهادت62 فلسطینی در 5 ماه اخیر/تخریب منزل شهید فلسطینیشهادت62 فلسطینی در 5 ماه اخیر/تخریب منزل شهید فلسطینی

رژیم صهیونیستی منزل خانواده این شهید فلسطینی را به دلیل اینکه فرزندشان یک عملیات استشهادی در شهر بنی براک در نزدیکی تل آویو انجام داده بود تخریب کردند در این عملیات پنج شهرک نشین صهیونیست به هلاکت رسیده بودند و خود عامل استشهادی هم به شهادت رسید.

نظامیان صهیونیست همچنین با حمله به منزل مالک غنیمات، یک آزاده فلسطینی در شهرک صوریف شمال غرب الخلیل تمام اسباب و اثاثیه منزل را به هم ریخته و خودروی او را هم مصادره کردند.

جهاد اسلامی: مقاومت تنها گزینه است

جنبش جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای شهادت دو جوان فلسطینی را تبریک و تسلیت گفت و تأکید کرد: خون شهدا که در الخلیل، غزه، جنین و بیت لحم ریخته می‌شود، گواه دیگری است که هیچ گزینه‌ای برای ما جز مقاومت باقی نمانده است و جهت قطب نمای مبارزه واقعی با این دشمن جنایتکاری که زمین و فرزندان ما را در هر کجا هدف گرفته درست اتخاذ شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما جنایت رژیم اشغالگر در تخریب منزل شهید مقاوم ضیاء حمارشه را که در چارچوب سیاست مجازات جمعی رژیم اشغالگر در حق ملت فلسطین انجام است، محکوم می‌کنیم و این حرکت تلاشی ناکام برای ترمیم چهره این رژیم در سایه آشفتگی امنیتی و سردرگمی است که از ضربات مقاومت متحمل شده است.

جهاد اسلامی با دعوت به روشن ماندن شعله مقاومت در همه شهرها، روستاها و اردوگاه‌های کرانه باختری و داخل سرزمین‌های اشغالی در خطوط تماس با نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست گفت: هیچ گزینه‌ای جز مقاومت وجود ندارد تا  پیروزی و آزادی رقم بخورد و شکست قطعی از آن این رژیم غاصب است.

در همین حال مجاهدین گروه سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کردند که در پاسخ به حمله نظامیان اشغالگر به جنین پست ایست و بازرسی بیت فوریک در نابلس را هدف شلیک گلوله قرار داده و به سلامتی به پایگاه خود بازگشتند.

62 شهید فلسطینی طی 5 ماه اخیر

وزارت بهداشت دولت تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله هم امروز پنجشنبه اعلام کرد، از ابتدای سال جاری میلادی تا به امروز 62 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در کرانه باختری، قدس اشغالی و غزه به شهادت رسیدند.

نظامیان اشغالگر همچنین امروز با حمله به مناطقی از کرانه باختری شماری از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

ده‌ها شهرک نشین صهیونیست هم صبح امروز از سمت باب المغاربه وارد صحن مسجد الاقصی شده و در آنجا پس از انجام آداب تلمودی مشغول گشت زنی های تحریک آمیز خود شدند.

شهادت62 فلسطینی در 5 ماه اخیر/تخریب منزل شهید فلسطینی

گروه‌های افراط گرای صهیونیست موسوم به هیکل هم امروز پنجشنبه برای یورش گسترده به مسجد الاقصی طی روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده به مناسبت روز موسوم به عید نزول تورات فراخوان دادند.

رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنین تصمیم دارد که گذرگاه‌های نوار غزه و کرانه باختری را در روز یکشنبه آینده به بهانه عید نزول تورات به روی تاجران، کارگران و ورود کالاها ببندد.

شهادت62 فلسطینی در 5 ماه اخیر/تخریب منزل شهید فلسطینی

تدارک ریاض برای سازش

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، یک هواپیمای حامل تاجران اسرائیلی و آمریکایی از مبدأ فرودگاه بن گوریون تل‌آویو در فرودگاه ریاض فرود آمده است.این تاجران قرار است نشست‌هایی در پایتخت عربستان برگزار کنند.

در مقطع اخیر رسانه‌های صهیونیستی از فراهم شدن مقدمات عادی‌سازی روابط عربستان سعودی با تل‌آویو خبر داده بودند.

 

انتهای پیام
captcha