علت حضور نیافتن وزیر ارشاد در جلسات کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن
کد خبر: 4062155
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
علیرضا معاف پاسخ داد:

علت حضور نیافتن وزیر ارشاد در جلسات کمیسیون تبلیغ و ترویج قرآن

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بررسی موضوعات مختلف در کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم، به بیان دلایل حضور نیافتن وزیر ارشاد به عنوان رئیس این کمیسیون در دو جلسه اخیر پرداخت.

علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در دولت سیزدهم

به گزارش ایکنا، شصت و یکمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن‌ اواخر هفته گذشته در وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی، برگزار شد و طی آن تشکیل دو کارگروه برای پیگیری اعتبارات برنامه‌های قرآنی سال‌های 1400 و 1401 به تصویب رسید.

از مهم‌ترین نکات قابل توجه این جلسه می‌توان به عدم حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس این کمیسیون اشاره کرد، در حالی که اسماعیلی، در جلسه شصتم کمیسیون تبلیغ و ترویج نیز که اواخر اسفندماه سال گذشته برگزار شد، نیز حضور نیافته بود، تا در دولت سیزدهم و تا به اینجای کار شاهد حضور وزیر ارشاد در جلسات کمیسیون نباشیم.


بیشتر بخوانید:


علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد علت آن گفت: جلسات کمیسیون تبلیغ و ترویج فعالیت‌های قرآنی زمانی برای آماده‌سازی اولیه برنامه‌هاست و معمولاً هم با حضور دستگاه‌ها، دبیرخانه و نایب‌رئیس کمیسیون برگزار می‌شود. وضعیت در سایر کمیسیون‌ها نیز به همین ترتیب است.

وی افزود: زمانی که دستورها و اقدامات مصوبات به مرحله پایانی و اصلی برسد، وزرا به عنوان رؤسای کمیسیون حضور پیدا می‌کنند و ان‌شاالله وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جلسه تصمیم نهایی کمیسیون حضور خواهد یافت.

معاف در ادامه در مورد برگزاری جلسات شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دولت که پیش از این خبر تشکیل و برگزاری جلسات آن را اعلام کرده بود، گفت: این شورا با حضور شش وزارتخانه(فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ورزش و جوانان) شکل گرفته و در حال انجام امور قانونی است. این شورا ذیل کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی دولت که مصوب هیئت دولت است به تصویب رسیده است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: جلسات مقدماتی و برنامه‌ریزی کار با حضور نمایندگان دستگاه‌ها انجام شده و جلسات اولیه را با هم داشته‌اند اما جلسه‌ای که با حضور وزرا و در سطح مدیران ارشد برگزار خواهد شد بعد از مصوبات لازم برپا می‌شود.

وی در پایان بار دیگر بر موازی نبودن این شورا با شورای توسعه فرهنگ قرآنی تأکید کرد و گفت:‌ بر اساس ماده چهارم شورای توسعه فرهنگ قرآنی، وزارت ارشاد موظف است همه دستگاه‌ها و نهادها را سازماندهی و راهبری کند، بر همین اساس جلسه هماهنگی در حال تشکیل است.

انتهای پیام
captcha