فراخوان حفظ وحدت در برابر فیلم تفرقه‌افکن در انگلیس
کد خبر: 4062188
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵

فراخوان حفظ وحدت در برابر فیلم تفرقه‌افکن در انگلیس

انجمن اسلامی حقوق بشر در لندن، خواستار حفظ وحدت شیعیان و اهل سنت در برابر فیلم تفرقه‌افکن «بانوی بهشت» شد که در سینماهای انگلیس در حال نمایش است.

فراخوان حفظ وحدت در برابر فیلم تفرقه‌افکن در انگلیسبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن اسلامی حقوق بشر لندن، این سازمان حقوق بشری در بیانیه‌ای اعلام کرد مسلمانان در بریتانیا باید در مخالفت با فیلم جنجالی بانوی بهشت ​​که در حال حاضر در سینماهای سراسر این کشور پخش می‌شود، متحد شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این فیلم با نمایش تحقیرآمیز خود از شخصیت‌های برجسته مسلمان در صدر اسلام از جمله همسران پیامبر اسلام (ص)، یک تحریک آشکار و تلاشی وقیحانه برای ایجاد اختلاف و تفرقه در امت اسلامی است.

این بیانیه،یاسر الحبیب، نویسنده این فیلم را یک نفرت‌پراکن معروف خواند که به دلیل ترویج روایت‌های فرقه‌ای پر از نفرت در کویت زندانی شد.

دیدگاه‌ها و فعالیت‌های یاسر الحبیب از سوی اهل سنت و شیعیان به طور یکسان محکوم شده است و منابع مالی و حمایتی او را نیز زیر سؤال برده‌اند.

در اوایل ژانویه گذشته، علمای شیعه در بریتانیا با این فیلم مخالفت و اعلام کردند هر چیزی که باعث ایجاد تنش و تفرقه بین مسلمانان شود نماینده اعتقادات آنها نیست.

انجمن اسلامی حقوق بشر در لندن انگیزه‌های شرکت Cineworld Group (تولیدکننده این فیلم) در فراهم کردن بستر برای ایجاد اختلاف‌ از سوی یک واعظ بدنام نفرت‌افکن را محکوم و تأکید کرد: با توجه به احتمال مخالفت با این فیلم در جوامع مسلمان، سوابق منفی نویسنده و نیت مخرب فیلم، این شرکت هرگز نباید با نمایش آن موافقت می‌کرد. مسلمانان باید علاوه بر تحریم فیلم، از این فرصت استفاده کنند و با هم متحد شوند و یک جبهه متحد برای نشان دادن اتحاد خود در برابر این تلاش برای ایجاد تفرقه ایجاد کنند.

آغاز نمایش این فیلم در انگلیس، اعتراضات گسترده مسلمانان این کشور را در پی داشته است. 

انتهای پیام
captcha