توقف اکران فیلم «بانوی بهشت» در انگلیس
کد خبر: 4062722
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

توقف اکران فیلم «بانوی بهشت» در انگلیس

شرکت تولید کننده فیلم تفرقه افکن بانوی بهشت به دنبال اعتراضات مردمی در انگلیس نسبت به این فیلم اعلام کرد که اکران آن را در این کشور متوقف کرده است.

اکران فیلم بانوی بهشت در انگلیس متوقف شدبه گزارش ایکنا به نقل از ارم نیوز، شبکه سینماهای «سینه‌وارد» انگلیس، تولید کننده فیلم جنجالی بانوی بهشت، روز سه‌شنبه به دنبال تظاهرات‌های اعتراضی مسلمانان در مقابل سینماها علیه این فیلم، اکران آن را در بریتانیا لغو کرد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی هم طوماری آنلاین با امضای بیش از 119 هزار نفر را علیه اکران فیلم بانوی بهشت که آن را تحقیرآمیز و نژادپرستانه خواندند، تهیه کردند.

بسیاری در شهرهای انگلیس با برپایی تظاهرات این فیلم را توهین به دین اسلام توصیف کردند.

نمایش فیلم تفرقه افکن بانوی بهشت در انگلیس متوقف شد/آماده

یکی از سخنگویان شبکه  سینماهای «سینه وارد» انگلیس می‌گوید: با توجه به اتفاقات اخیر مربوط به نمایش بانوی بهشت، ما تصمیم گرفتیم نمایش‌های آینده این فیلم را در سراسر کشور لغو کنیم تا از ایمنی کارکنان و مشتریان خود بخصوص در انگلیس و آمریکا اطمینان حاصل کنیم.

نمایش فیلم تفرقه افکن بانوی بهشت در انگلیس متوقف شد/آماده

این فیلم درام بریتانیایی به کارگردانی «الی کینگ» که نمایش آن در سینماهای انگلیس از جمعه گذشته آغاز شد، اولین فیلمی است که به تعبیر خود به شخصیت فاطمه زهرا(س)  و حضرت علی بن ابی طالب(ع) می‌پردازد.

این در حالی است که انجمن اسلامی حقوق بشر لندن در بیانیه‌ای اعلام کرد مسلمانان در بریتانیا باید در مخالفت با فیلم جنجالی بانوی بهشت ​​که در حال حاضر در سینماهای سراسر این کشور پخش می‌شود، متحد شوند.

این سازمان حقوق بشری تأکید کرد: این فیلم با نمایش تحقیرآمیز خود از شخصیت‌های برجسته مسلمان در صدر اسلام از جمله همسران پیامبر اسلام (ص)، یک تحریک آشکار و تلاشی وقیحانه برای ایجاد اختلاف و تفرقه در امت اسلامی است.

در این بیانیه،یاسر الحبیب، نویسنده این فیلم یک نفرت‌پراکن معروف خوانده شده که یک بار به دلیل ترویج روایت‌های فرقه‌ای پر از نفرت در کویت زندانی بوده است.

دیدگاه‌ها و فعالیت‌های یاسر الحبیب از سوی اهل سنت و شیعیان به طور یکسان محکوم شده است و منابع مالی و حمایتی او را نیز زیر سؤال برده‌اند.

در اوایل ژانویه گذشته، علمای شیعه در بریتانیا با این فیلم مخالفت و اعلام کردند هر چیزی که باعث ایجاد تنش و تفرقه بین مسلمانان شود نماینده اعتقادات آنها نیست.

انجمن اسلامی حقوق بشر در لندن انگیزه‌های شرکت Cineworld Group (تولیدکننده این فیلم) در فراهم کردن بستر برای ایجاد اختلاف‌ از سوی یک واعظ بدنام نفرت‌افکن را محکوم و تأکید کرد: با توجه به احتمال مخالفت با این فیلم در جوامع مسلمان، سوابق منفی نویسنده و نیت مخرب فیلم، این شرکت هرگز نباید با نمایش آن موافقت می‌کرد. مسلمانان باید علاوه بر تحریم فیلم، از این فرصت استفاده کنند و با هم متحد شوند و یک جبهه متحد برای نشان دادن اتحاد خود در برابر این تلاش برای ایجاد تفرقه ایجاد کنند.

انتهای پیام
captcha