گروه‌های جهادی ملایر ۱۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان می‌سازند
کد خبر: 4062564
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

گروه‌های جهادی ملایر ۱۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان می‌سازند

فرمانده سپاه ناحیه ملایر گفت: طبق تفاهم‌نامه بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره)، قرار است طی دو مرحله به همت گروه‌های جهادی این شهرستان ۱۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان ملایری احداث شود.

علی‌ اصغر فارسی فرمانده سپاه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، علی‌اصغر فارسی، فرمانده سپاه ملایر، امروز، ۱۷ خردادماه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات گروه‌های جهادی این شهرستان، اظهار کرد: احداث ۵۰ واحد مسکونی در مرحله نخست در این شهرستان آغاز شده است و در مدت زمان تعیین شده تحویل مددجویان می‌شود.

وی افزود: سال گذشته، ۱۲ باب واحد مسکونی برای محرومان توسط گروه‌های جهادی این شهرستان احداث و تحویل متقاضیان شد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر به دیگر اقدامات گروه‌های جهادی اشاره و بیان کرد: سال گذشته هفت میلیاد تومان تسهیلات در اختیار بسیج سازندگی این شهرستان قرار گرفت و از این طریق برای اجرای طرح‌های مختلف به گروه‌های جهادی و طرح‌های اشتغالزا پرداخت شد.

سرهنگ فارسی قوانین بانکی را عمده‌ترین مشکل در مسیر اعطای تسهیلات دانست و ادامه داد: بهترین مسیر ایجاد اشتغال و کارگاه‌های اشتغالزایی، اعطای تسهیلات از طریق بسیج سازندگی است که پس از ارائه طرح و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کسب تخصص لازم، طرح مصوب و تسهیلات به متقاضی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از اعطای تسهیلات و افتتاح کارگاه، سرکشی و نظارت‌های لازم صورت می‌گیرد تا انحرافی در مسیر اجرای طرح ایجاد نشود، گفت: سال گذشته از محل اعطای تسهیلات ۳۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد و ۲۵ کارگاه اشتغالزایی در این شهرستان افتتاح شد.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه ۱۲ تعاونی از کارگاه‌های اشتغالزایی حمایت می‌کنند، یادآور شد: در حال حاضر ۱۰۰ صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار در این شهرستان فعال است که به متقاضیان وام می‌دهند.

فارسی یادآور شد: طرح اشتغالزایی از سوی گروه جهادی گیاهواره در دست اجراست که برای ۲۰۰ نفر از روستاییان در مناطق محروم اشتغال ایجاد خواهد شد و مبتنی بر دانش روز است و در صدد هستیم این طرح را در سایر نقاط شهرستان نیز توسعه دهیم.

وی از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی این شهرستان به خدمت‌رسانی به مناطق محروم و کم‌برخوردار اشاره و بیان کرد: در این راستا طی هماهنگی با شهرداری ملایر ۶ منطقه کم‌برخوردار در شهر انتخاب شده که نیازها و مشکلات این مناطق احصا و با همیاری اهالی محلات برای رفع این مشکلات اقدام می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر تأمین مصالح ساختمانی برای ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی و تأمین کمک هزینه دارو برای نیازمندان را از جمله مشکلات گروه‌های جهادی برشمرد و گفت: گروه‌های جهادی این شهرستان در طرح‌هایی همچون لایروبی قنوات، آبرسانی و آبخیزداری نیز ورود پیدا کرده‌اند که نیاز به حمایت دارند.

سرهنگ فارسی با بیان اینکه گروه‌های جهادی نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند، تأکید کرد: در حال حاضر یک طرح بزرگ اشتغالزایی از سوی گروه‌های جهادی در حوزه ریسندگی و قالیبافی در این شهرستان در دست اجراست و برای یک‌ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد که نیاز به حمایت دارد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست ۱۰ دستگاه ریسندگی خریداری و در سه نقطه حسین‌آباد ناظم، علی‌آباد دمق و گماسا مستقر شده و برای اختصاص دستگاه‌های چرخ خیاطی و توسعه کارگاه‌های اشتغالزایی برای توانمندسازی خانواده‌ها نیاز به کمک و مساعدت داریم.

فارسی نبود بازار فروش و صادرات محصولات تولیدی کارگاه‌های اشتغالزایی همچون مرواریدبافی را از مهمترین مشکلات پیش‌روی این کارگاه‌ها برشمرد و گفت: محصولات تولیدی به قیمت بسیار کم از تولیدکنندگان خریداری می‌شود که باید بازارهای جدید جذب و دست دلالان و واسطه کوتاه شود.

یادآور می‌شود، شهرستان ملایر دارای بیش از ۱۰۰ گروه جهادی است که از این تعداد ۵۰ گروه جهادی فعال است.

انتهای پیام
captcha