ثبت وقف زمینی در چمستان به نیت آموزش قرآن
کد خبر: 4064349
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵

ثبت وقف زمینی در چمستان به نیت آموزش قرآن

رئیس اداره اوقاف نور از وقف زمینی به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد ریال توسط واقفی خیراندیش، در روستای طالب‌آباد بخش چمستان با نیت کمک به ایتام و فقرا و مساکین، تأمین دارو و درمان افراد بی‌بضاعت، عزاداری و اعیاد ائمه معصومین(ع) و ترویج و آموزش قرآن کریم خبر داد.

بهزاد صادقی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نوربهزاد صادقی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نور، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با اشاره به تعداد ۵۰۷ موقوفه شهرستان نور، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ زمینی به متراژ ۶ هزار مترمربع به ارزش بیش از ۴۰ میلیارد ریال توسط واقف خیراندیش حاج سید موسی حسینی در روستای طالب‌آباد بخش چمستان با نیت کمک به ایتام و فقرا و مساکین، تامین دارو و درمان افراد بی‌بضاعت، عزاداری و اعیاد ائمه معصومین(ع) و ترویج و آموزش قرآن کریم وقف شد.

وی با اشاره به اینکه چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، تصریح کرد: نام‌نویسی این مسابقات به صورت منطقه‌ای از طریق سایت www.qurairan.ir انجام می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا مهلت مقرر در بزرگترین رویداد قرآنی کشور شرکت کنند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان نور با بیان اینکه این مسابقه در رشته‌های آوایی و معارفی برگزار می‌شود، تصریح کرد: حفظ کل، حفظ ۲۰و ۱۰ و ۵ جز قرآن کریم، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی (کمیل، ندبه، هفتم صحیفه سجادیه) اذان از جمله رشته‌های آوایی و تفسیر عمومی قرآن کریم (سوره شعرا از گزیده تفسیر نمونه ۳۰ سوال تستی به صورت غیرحضوری) تفسیر نهج‌البلاغه (۱۰۰ حکمت نخست ترجمه استاد انصاریان ۳۰ سوال تستی به صورت غیر حضوری) ترجمه صحیفه سجادیه (دعا‌های ۴۲ تا ۴۶ ترجمه استاد انصاریان ۳۰ سوال تستی به صورت غیرحضوری) هم جز رشته‌های معارفی است.

صادقی با اشاره به اینکه ویژه برنامه طرح نوروزی آرامش بهاری در آغازین روز‌های سال جدید با محوریت هفت بقعه در شهرستان نور برگزار شد، افزود: از مهمترین برنامه‌های این ایام می‌توان به خیمه معرفت و پاسخگویی به سوالات شرعی و اقامه نماز جماعت و ایستگاه کودکانه «نقاشی بکشید جایزه بگیرید» در بقعه متبرکه امامزاده جمشید کیاسلطان(ع) رویان، امامزاده قاسم(ع) ایزدشهر، امامزاده سید حسین(ع) سازیک، امامزادگان محمود و اسماعیل(ع) و از، امامزاده بلال(ع) نانواکلا، امامزاده حسن رضا(ع) کچلده، و قدمگاه بکربن علی(ع) بوته ده، اشاره کرد.

وی ادامه داد: ضیافت الهی ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه با برنامه‌های ترتیل‌خوانی قرآن کریم و سخنرانی مبلغین بومی و اعزامی و کرسی‌های تلاوت و محافل انس با قرآن کریم نیز انجام شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان نور ادامه داد: از محل موقوفات موقوفات منطبق در سال ۱۴۰۰ در امورات مذهبی، خیریه، اجتماعی، عتبات عالیات و بقاع متبرکه بیش از ۸ میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه و اجرای نیت شده است.

صادقی با اشاره به تنظیم ۶۳۰ سند اجاره اظهار کرد: یک میلیون ۳۵۷ هزار مترمربع اسناد مالکیت بنام موقوفات شهرستان نور به ارزش بیش از یک‌هزار میلیارد ریال اخذ شده است.

وی ادامه داد: برنامه‌های همچون بزرگداشت امامزادگان، ولایت علوی، بصیرت عاشورایی، دهه وقف و سوگواره یاس نبوی نیز تا آخر سال اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha