آتش زدن عمدی مسجدی در غرب فرانسه
کد خبر: 4064752
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳

آتش زدن عمدی مسجدی در غرب فرانسه

فرد ناشناسی یک مسجد در شهر رن در غرب فرانسه را به آتش کشید. مقامات مسئول، تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، فردی ناشناس مسجد «موروپا» در شهر رن در غرب فرانسه را به آتش کشید.

این حادثه محکومیت گسترده‌ فعالان شبکه‌های اجتماعی را در پی داشت. فعالان رسانه‌ای در بحبوحه تلاش تیم حفاظت مدنی برای خاموش کردن آتش، کلیپ‌های ویدئویی از آتش‌سوزی که به تمام قسمت‌های مسجد رسید پخش کردند.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که پلیس تأیید کرده است که آتش پس از پرتاب یک مشعل از بیرون به وسیله یک فرد ناشناس آغاز شده است که این امر احتمال وجود نقص در سیستم برق و نقش آن در آتش‌سوزی را رد می‌کند.

روزنامه فیگارو فاش کرد که دفتر دادستان عمومی رن از آغاز تحقیقات در مورد این حادثه خبر داده است. این روزنامه به نقل از محمد دکو امام جماعت این مسجد نوشت که در زمان آتش سوزی کسی داخل مسجد نبوده است.

بسیاری از مسلمانانی که برای نماز آمده بودند، با دیدن خسارات ناشی از آتش سوزی ابراز ناراحتی کردند. فعالان توئیتری از واکنش رسانه‌های فرانسوی، به‌ویژه رسانه‌های بزرگ این کشور که درباره آتش‌سوزی صحبتی نکرده‌اند، انتقاد و اعلام کردند انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

برخی دیگر از کاربران هم عزم خود را برای یاری‌رسانی اعلام کردند تا مسجد بتواند به حالت قبل  بازگردد.

در آوریل سال گذشته، یک مرکز فرهنگی اسلامی در رن با دیوارنوشته‌های ضد اسلامی هتک حرمت شد. پس از آن جرالد دارمنین وزیر کشور فرانسه از این مرکز بازدید و با جامعه مسلمانان همبستگی خود را اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha