انتقاد وزیر خارجه ترکیه از افزایش اسلام‌ستیزی در فرانسه
کد خبر: 4083615
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰

انتقاد وزیر خارجه ترکیه از افزایش اسلام‌ستیزی در فرانسه

مولود چاووش اوغلو در دیدار با همتای فرانسوی خود ضمن انتقاد از افزایش اسلام‌ستیزی در فرانسه خواهان تأمین امنیت مساجد و انجمن‌های اسلامی در این کشور شد.

وزیر خارجه ترکیه

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی با کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه که به ترکیه سفر کرده است، تصریح کرد: تشدید نژادپرستی و خصومت در اسلام مایه نگرانی است.

چاووش اوغلو با بیان اینکه آنکارا منتظر است پاریس تمام اقدامات لازم را برای تأمین امنیت مساجد و انجمن‌های ترکی و اسلامی در فرانسه انجام دهد، خاطرنشان کرد: ترکیه و فرانسه دو کشور دارای روابط تاریخی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هستند.

 پس از اظهارات اخیر رئیس‌ جمهور فرانسه علیه ترکیه در سفر خود به الجزایر، روابط بین دو کشور تنش‌آلود بوده است. فرانسه رسانه‌های ترکی را یکی از عوامل تخریب وجهه این کشور در نزد مردم الجزایر معرفی کرده بود. این در حالی است که با وجود پیشینه جنایت‌بار فرانسه در دوره استعمار الجزایر و جنایت‌های بی‌شمار استعمارگران علیه مردم الجزایر، فرانسه تاکنون حاضر به قبول مسئولیت تاریخی خود در این زمینه نشده است.

از سویی سیاست‌مداران جناح‌های مختلف سیاسی در فرانسه همواره در اظهاراتی اسلام‌ستیزانه خواهان محدود کردن فعالیت‌های مسلمانان در این کشور با بهانه‌های مختلف از جمله تضاد آن فعالیت‌ها با ارزش‌های جمهوری فرانسه شده‌اند. این اظهارات در کنار افزایش نژادپرستی عرصه را در این کشور بر مسلمانان تنگ کرده است.

اسلام پس از مسیحیت دومین دین بزرگ فرانسه از نظر تعداد پیروان است. 

انتهای پیام
captcha