ارائه کمک‌های دولت ایران به پناهجویان در 40 سال گذشته سخاوتمندانه بوده است
کد خبر: 4065554
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰

ارائه کمک‌های دولت ایران به پناهجویان در 40 سال گذشته سخاوتمندانه بوده است

رئیس دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در مشهد گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در 40 سال گذشته به ‌صورت سخاوتمندانه برای پناهندگان کمک‌های بشردوستانه ارائه داده است.

 پناهجویان به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، ماها کاشور، رئیس دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در مشهد، امروز ۳۰ خرداد در همایش وطن مهر که ویژه روز پناهنده در تالار شهر مشهد برگزار شد بیان کرد: همه ما در روز پناهنده به‌یاد می‌آوریم که کشورهای پذیرنده پناهجویان می‌توانند به این افراد کمک کنند تا آن‌ها بتوانند آینده خود را بار دیگر بسازند. امروز ما در اینجا هستیم تا نشان دهیم در مشکلات کنار پناهندگان هستیم.

وی ادامه داد: هر انسانی در هر جا و مکانی که باشد حق دارد  از کشورهای همسایه درخواست پناهندگی کند.متأسفانه تعداد افرادی که مجبور می‌شوند ترک وطن کنند، هر روز بیشتر می‌شود و امروز در بالاترین حد خود است.

کاشور عنوان کرد: تعداد کشورهایی که با بحران مواجه هستند، در دهه گذشته به دوبرابر رسیده است و ما به‌تازگی به رقم جدیدی در رابطه با تعداد پناهندگان رسیده‌ایم. امروز تعداد افرادی که مجبور شده‌اند به‌دلیل جنگ و خشونت کشور خود را ترک کنند، به ۱۰۰میلیون نفر رسیده است.

رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در مشهد  ابراز کرد: مردم کشورهایی مثل افغانستان، سوریه، ونزوئلا و برخی کشورهای دیگر در صدر  قرار دارند که این عدد میلیونی یک عدد ساده نیست.

کاشور ضمن تشکر از دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص فراهم کردن امکانات برای پناهندگان افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران در چهل سال گذشته به‌صورت سخاوتمندانه برای پناهندگان کمک‌های بشردوستانه ارائه داده است.

وی در خصوص تشریح اقدامات صورت گرفته برای پناهجویان خارجی مقیم خراسان رضوی بیان کرد: این نهاد در کمک به پناهندگان قدیمی و جدید تنها نیست، ما برای آب، تغذیه، بهداشت و بحث آموزش نیر نهادهای مختلف بین المللی داریم که برنامه‌هایی با محوریت این موضوعات دارند و برای رفع مشکلات پناهجویان در منطقه کمک کارمان هستند.

 کاشور گفت: همه اقدامات صورت گرفته توسط کمیساریای پناهندگان  تحت مدیریت دولت انجام می‌شود و در این خصوص نیازهای اولیه بهداشتی، کمک‌های غذایی و معیشتی را با شرکای کاری خود حل می‌کنیم.

رئیس دفتر کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در مشهد اضافه کرد: تاکنون کمک‌هایی برای ساخت سرپناه، مراکز مسکونی، کمک غذایی از طریق فائو و کمک‌های پزشکی بهداشتی توسط WHO در منطقه انجام شده ضمن اینکه همه این کمک‌ها تحت مدیریت دولت صورت گرفته است.

کاشور بیان کرد: آگاهی از نیازها و بررسی اولیه مسائل پناهجویان نیاز به آمار و اطلاعات دقیق از تعداد و وضعیت پناهجویان دارد.بر این اساس نیز در دستور کارمان است که پس از ثبت‌نام اولیه پناهجویان در طرح دولت جمهوری اسلامی و دریافت آمار واضح با توجه به نیازها  از طریق همکاری مشترک با دولت و شرکای تجاری خود، با نظارت دولت به ارائه خدمات بپردازیم.

وی در خصوص اقدامات حوزه سلامت گفت: هشتمین دور از طرح بیمه سلامت اتباع افغانستانی در ایران انجام شده و اکنون حدود ۱۲۰ هزار پناهجو در سراسر ایران تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

انتهای پیام
captcha