همه مقاطع تحصیلی قم روحانی مستقر دارد
کد خبر: 4066089
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰

همه مقاطع تحصیلی قم روحانی مستقر دارد

مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: در سال آینده برای همه مقاطع تحصیلی مبلغ در نظر گرفتیم و طلبه‌ها برای تبیین مسائل دینی و احکام در مدارس حضور فعال دارند.

به گزارش ایکنا از قم، علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش قم در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم که امروز یکم تیرماه در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین اقدام برای امر به معروف، نهادینه کردن و احیای این فریضه‌ الهی از درون دستگاه‌های دولتی است.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌های دولتی با بی‌توجهی به مساله امر به معروف به صورت ناخواسته مروج ناهنجاری شده‌اند گفت: جداسازی مردان از زنان در برخی دستگاه‌ها جریان دارد، چرا که غفلت از این موضوع زمینه ناهنجاری‌ها می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با تاکید بر اینکه امسال برای همه مقاطع تحصیلی استان مبلغان مذهبی در نظر گرفتیم بیان داشت: با توجه به تحقق طرح هر مدرسه یک طلبه، یک کتابچه احکام شرعی تهیه شده و در آیین صبحگاه مدارس، مسائل دینی برای دانش‌آموزان توضیح داده می‌شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: ما توانایی این را داریم که  حتی زمینه حضور مبلغان را در فصل تابستان نیز فراهم کنیم و جلسه‌هایی را با اولیای دانش‌آموزان داشته باشیم.

این مسئول با اشاره به تدارک حضور بیش از چهار هزار راوی معلم در مدارس استان گفت: حضور در حرم حضرت معصومه (س)، مسجد جمکران و همچنین گلزار شهیدان سه کار فرهنگی در دست اقدام است که نیازمند مساعدت می‌باشد.

۲۰ هزار طلبه در مدارس کشور حضور پیدا می‌کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه افزود: در حال حاضر از ۱۳ هزار طلبه نام‌نویسی شده و از آنها مصاحبه انجام می‌دهیم که این تعداد تا سال تحصیلی آینده به ۲۰ هزار روحانی خواهد رسید.

وی ادامه داد: برای استان‌های مختلف سهمیه در نظر گرفته شده، ولی برای قم محدودیتی نیست، چون طلبه، مدیر لایق و انقلابی به اندازه کافی وجود دارد، و با استفاده از این ظرفیت‌ها و همچنین حمایت‌های مدیر حوزه‌های علمیه همه مدارس استان را پوشش می‌دهیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه افزود: چهار معاون و مشاور وزیر در شورای سیاستگذاری علمی فرهنگی طرح امین حضور دارند.

ملانوری تقویت حجاب و عفاف دختران دانش‌آموز را اصلی‌ترین هدف طرح امین ذکر کرد و گفت: بستر دیگری که ما داریم، موضوع‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی، عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر و تولید محتوی در فضای مجازی است که به خوبی از آن می‌توان استفاده کرد

معاون حوزه گفت: اواخر سال گذشته ۱۷۰ مبلغ تولید محتوی داشتیم، امسال به دستور مدیر حوزه‌های علمیه به ۵۰۰ مبلغ می‌رسد که کار آنها فقط تولید محتوی فضای مجازی است.

۷۰۰ میلیون ریال معوقات ستاد امر به معروف پرداخت شد

حجت‌الاسلام علی اصغر گرجی همدانی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم نیز گفت: برغم اینکه بودجه ماهانه این ستاد ۳۰۰ میلیون ریال است ولی کسانی که از قبل با ما همکاری داشتند، و حقوق دریافت نکرده بودند، برای پرداخت حقوق آنها ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

وی با اشاره به برگزاری هشت ساعت آموزش‌های امر به معروف برای دانشگاه علوم پزشکی گفت: از طرف دستگاه‌های مختلف برای آموزش امر به معروف درخواست‌های زیادی است، اما زیرساخت موجود پاسخگوی این مطالبه‌ها نیست.

دبیر امر به معروف قم اجرای طرح جامع حجاب و عفاف را مورد توجه قرار داد و گفت: این طرح در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تدوین، و پس از آسیب‌شناسی و نقد و بررسی توسط نخبگان، قرارگاه بیست و یک تیر نیز تشکیل و در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته قم با همه ظرفیت‌های امر به معروف که از آن برخوردار است، از نظر عملکرد رتبه ۲۴ کشور را به دست آورد بیان کرد: در امر به معروف با آسیب‌هایی مواجه هستیم که بی تفاوتی و ناامیدی مردم و آگاهی نداشتن از حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی که از آمران به معروف صورت می‌گیرد، از جمله آن است.

انتهای پیام
captcha