34 کشته و زخمی در درگیری‌های ولایت سرپل افغانستان
کد خبر: 4066570
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴

34 کشته و زخمی در درگیری‌های ولایت سرپل افغانستان

«جبهه مقاومت افغانستان» از کشته شدن 14 تن و زخمی شدن 20 تن از نیروهای طالبان در درگیری‌های ولایت سرپل افغانستان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، «جبهه مقاومت افغانستان» از کشته شدن 14 تن و زخمی شدن 20 تن دیگر از جنبش طالبان در نتیجه درگیری‌هایی میان این جبهه و طالبان در مناطق مختلف ولایت سرپل افغانستان خبر داد.

این جبهه امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در درگیری‌هایی که 10 ساعت در مناطق مختلف ولایت سرپل به طول انجامید، 14 تن کشته و 20 نیروی طالبان زخمی شدند.

جبهه مقاومت همچنان با اشاره به شکست حمله طالبان به ولسوالی بلخاب، تصریح کرد: جنگجویان طالبان از چند جهت به مردم این منطقه در ایالت سرپل حمله کردند.

به گفته این جبهه درگیری‌ها در بلخاب توسط قاری فصیح‌الدین، رئیس ستاد طالبان هدایت می‌شود.

از سویی فارس نوشت: نصیر احمد فایق، سرپرست نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد از این سازمان خواست تا زمینه‌ آغاز یک گفتمان ملی میان مردم افغانستان را فراهم کند تا از این طریق به چالش‌های موجود رسیدگی و از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه امن تروریستان و بازگشت دوباره به جنگ جلوگیری شود.

فایق در این نشست از تلاش‌های طالبان جهت انحصار حاکمیت تنها مردانه و افراد وابسته به این گروه با ایدئولوژی مذهبی و همچنین حذف سیستماتیک سرمایه بشری افغانستان از جمله زنان، انتقاد کرد.

وی در عین حال خواستار توقف ارعاب، وحشت، شکنجه و کشتار غیرنظامیان در ولایت‌های پنجشیر، بغلان و تخار شد.

 

انتهای پیام
captcha