درخشش دانشجوی مصری در مسابقات قرآن امارات + فیلم
کد خبر: 4067270
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲

درخشش دانشجوی مصری در مسابقات قرآن امارات + فیلم

«آیه جمال عبداللطیف بکر مسلم»، دانشجوی دانشکده پزشکی دانشگاه اسکندریه مقام نخست مسابقه قرآن «حصه بنت محمد آل نهیان» را کسب کرد.

درخشش دانشجوی مصری در مسابقات قرآن امارات + فیلمبه گزارش ایکنا؛ به نقل از صدی البلد، آیه جمال عبداللطیف حفظ قرآن را در چهار سالگی آغاز کرد و در 14 سالگی حافظ کل قرآن شد.

وی در این باره در گفت‌و‌گو با برنامه «هشت صبح» شبکه ماهواره‌ای «دی ام سی» گفت: حفظ قرآن کریم مایه برکت در زندگی‌ام شده و به فضل قرآن وارد دانشکده پزشکی شدم و به این جایگاه رسیده‌ام.

این دانشجوی مصری همچنین تصریح کرد: من در مسابقات حفظ قرآن کشورهای عربی در امارات اول شدم و با حفظ قرآن ارزش‌های زیادی را آموختم؛ ارزش‌هایی که لازمه زندگی است.

عبدالعزیز قنصوه، رئیس دانشگاه اسکندریه در پیامی این موفقیت را به آیه جمال عبداللطیف بکر مسلم تبریک گفت و تأکید کرد: این دانشگاه حامی دانشجویانی است که در زمینه‌های مختلف موفق هستند و در مسابقات بین‌المللی برای اعتلای نام مصر و دانشگاه اسکندریه در محافل بین‌المللی و منطقه‌ای تلاش می‌کنند.

گفتنی است، مؤسسه فعالیت‌های بشردوستانه و علمی شیخ «سلطان بن خلیفه آل نهیان» مسابقات قرآن «حصه بنت محمد آل نهیان» را با همکاری اداره کل امور اسلامی و اوقاف و وزارت آموزش و پرورش امارات برگزار کرد و «فاطمه حسن العبید» از سوریه در این رقابت‌ها دوم و «فاطمه محمود علی» از سومالی سوم شد.

پس از موفقیت آیه جمال عبداللطیف در این مسابقات، هم‌شاگردی‌ها و دوستانش در دانشگاه اسکندریه برای وی جشن گرفتند که فیلم آن در ادامه می‌آید:

انتهای پیام
captcha