مسجد شیخ زاید در فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری 2022
کد خبر: 4067350
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

مسجد شیخ زاید در فهرست برترین جاذبه‌های گردشگری 2022

مسجد جامع شیخ زاید براساس رتبه‌بندی تریپ‌ادوایزر در سال 2022، یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری در جهان شناخته شد.

به گزارش ایکنا به نقل از زاویه، این دستاورد یکی از موفقیت‌هایی است که جایگاه این مسجد را به عنوان یک نقطه عطف فرهنگی برجسته در نقشه گردشگری جهانی نشان می‌دهد.

مسجد جامع شیخ زاید براساس رتبه‌بندی تریپ‌ادوایزر در سال 2022، یکی از برترین جاذبه‌های گردشگری در جهان معرفی شد. این مسجد در زیرمجموعه «جاذبه‌های برتر» جایزه «انتخاب مسافران برای سال 2022: بهترین مقصدهای سفر» که براساس کیفیت و کمیت نظرات مسافران درباره تجربیات، تورها، فعالیت‌ها و جاذبه‌ها امتیاز داده می‌شود در رتبه اول منطقه و چهارمین رتبه جهانی قرار گرفت. این مسجد همچنین در زمینه «تورهای فرهنگی و تاریخی برتر» در رتبه نهم جهان قرار گرفت.

این دستاورد یکی از موفقیت‌هایی است که جایگاه مسجد را نقطه عطفی فرهنگی و برجسته در نقشه گردشگری جهانی و نیز شهرت آن به‌عنوان بنایی بی‌نظیر را نشان می‌دهد که در میان عبادتگاه‌های جهان برجسته است.  

اهمیت این مسجد از جایگاه مذهبی خود به عنوان یک مکان عبادی فراتر می‌رود، زیرا نقشی کلیدی در ترویج پیام همزیستی، صلح و شفقت در میان فرهنگ‌های جهان دارد و همچنین در احیای تمدن اسلامی، به عنوان الگوی برجسته معماری اسلامی نقش مهمی ایفا می‌کند. 

این مسجد هر ساله پذیرای حدود 7 میلیون بازدیدکننده و عبادت‌کننده از مذاهب و فرهنگ‌های مختلف است که می‌توان آن را به عنوان تابلویی در حال تغییر توصیف کرد که مظهر تساهل و همزیستی در بین انسان‌هاست که در چهارراه گفت‌وگو و همگرایی فرهنگی گرد هم می‌آیند.

علاوه بر این، جاذبه‌های این مسجد، گردشگران را قادر می‌سازد تا یک روز کامل را در سالن‌های نمایشگاه، تئاتر، کتابخانه و سوق‌الجامع(بازار) آن سپری کنند.

مرکز مسجد جامع شیخ زاید تحت سیستمی یکپارچه کار می‌کند که توسط پرسنل ماهر متخصص در زمینه‌های مختلف فعال است تا اطمینان حاصل شود که بازدیدکنندگان از یک تجربه هیجان‌انگیز از جمله تورهای فرهنگی ارائه شده توسط متخصصان به زبان‌های عربی و انگلیسی  لذت می‌برند.

انتهای پیام
captcha