دعوت به برپایی نماز جمعه وحدت‌بخش شیعه و سنی در شهرک صدر بغداد
کد خبر: 4068372
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸

دعوت به برپایی نماز جمعه وحدت‌بخش شیعه و سنی در شهرک صدر بغداد

رهبر جریان صدر با صدور بیانیه‌ای عراقی‌ها را به حضور در اقامه نماز جمعه یکپارچه و وحدت‌‌بخش شیعه و سنی در 15 ذی‌الحجه در شهرک صدر بغداد دعوت کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از موازین نیوز، مقتدی الصدر، رهبر جریان صدر عراق، امروز یکشنبه عراقی‌ها را به برپایی نماز جمعه یکپارچه در شهر صدر در شرق شهر بغداد دعوت کرد.

در بیانیه صدر آمده است: ای زنان و مردان مؤمن و مسلمان، ذکر خدا را بطلبید و دنیا را رها کنید. در سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در مسجد معظم کوفه به امامت پدرم (قدس سره) خالصانه شما را به اقامه نماز جمعه یکپارچه در عراق و در شهر صدر دعوت می‌کنم.

وی افزود: این امر در راستای گفته پدرم برای استمرار در برپایی نماز جمعه است که به خاطر آن و اعتلای کلام خداوند متعال خون خود و فرزندانش را فدا کرد تا جامعه را به سمت اطاعت از پروردگار و رد دیکتاتوری بازگرداند و نماز جمعه سلاح کارسازی در این خصوص بود.

الصدر گفت: ای برادران عراقی در 15 ذی‌الحجه(24 تیرماه) برای برپایی نماز جمعه یکپارچه به شهرک صدر بیایید و از گرما و سختی نترسید که خداوند حافظ و پشتیبان شماست.

هزاران نفر از حامیان مقتدی صدر در آبان‌ماه گذشته نیز در شهر مقدادیه در استان دیاله عراق برای مقابله با خشونت‌های مذهبی، نماز جمعه وحدت‌بخش بین شیعیان و اهل سنت را اقامه کردند.

انتهای پیام
captcha