احیای غدیر مصداق بارز یاری دین خداوند است
کد خبر: 4068644
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۲
فرحزاد:

احیای غدیر مصداق بارز یاری دین خداوند است

رئیس ستاد مردمی غدیر با اشاره به اینکه امام صادق(ع)، پنج خطبه در خصوص غدیر دارند که در یکی از خطبه‌ها سه مرتبه قسم یاد می‌کنند که خداوند واقعه‌ای مهم‌تر از غدیر خلق نکرده است، گفت: معرفی و احیای غدیر در حقیقت مصداق بارز یاری کردن دین خداوند است که نباید نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشیم.

حجت‌الاسلام فرحزاد سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، استاد حوزه علمیه طی سخنانی در همایش ملی غدیریان که شب گذشته، 13 تیرماه در شبستان نجمه خاتون حرم بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: طبق فرمایشات اهل بیت(ع) غدیر از تمام مراسم و مناسبت‌های سال مهم‌تر و احیای غدیر از اوجب واجبات و سرچشمه تمام مناسک الهی است.

رئیس ستاد مردمی غدیر ادامه داد: امام صادق(ع)، پنج خطبه در خصوص غدیر دارند که در یکی از خطبه‌ها سه مرتبه قسم یاد می‌کنند که خداوند واقعه‌ای مهم‌تر از غدیر خلق نکرده است.

فرحزاد با تأکید بر اینکه لازم است قبل از ایام غدیر شعرای آئینی دست به کار شوند و هیئت‌های مذهبی با برگزاری جشن و سرور در جامعه فرهنگ‌سازی کنند، گفت: معرفی و احیای غدیر در حقیقت مصداق بارز یاری کردن دین خداوند است که نباید نسبت به این مسئله بی‌تفاوت باشیم.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: مناسبت‌های قبل و بعد از غدیر هم بسیار مهم است و لازم است از عید قربان تا روز عید غدیر مراسم‌بزرگی در سطح شهرها برگزار شود. مناسک عید غدیر نیز بسیار مهم است و نباید در این روز بزرگ از اطعام، روزه، صدقه، دید و بازدید، مراسم جشن و عقد اخوت غافل شد.

انتهای پیام
captcha