پذیرش دانشجو در دانشکده علوم قرآنی ملایر
کد خبر: 4068787
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

پذیرش دانشجو در دانشکده علوم قرآنی ملایر

رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر از پذیرش دانشجوی دختر در دانشکده علوم قرآنی ملایر با سوابق تحصیلی برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

حسنعلی نوروزی رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر حجت‌الاسلام حسنعلی نوروزی، رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه دانشکده علوم قرآنی ملایر یکی از 18 شعبه دانشگاه علوم و معارف قرآن در کشور است، گفت: دانشگاه علوم و معارف قرآن در تعدادی از استان‌ها شعبه دارد و این دانشگاه با عنوان دانشکده علوم قرآنی در این شهرستان قرار دارد.

وی با بیان اینکه این مرکز روزانه به‌صورت رایگان است و تمام تسهیلاتی را که وزارت علوم برای همه دانشکده‌های دولتی کشور در نظر دارد در این دانشکده نیز وجود دارد، گفت: این دانشکده وابسته به اداره اوقاف و امور خیریه است.

رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر افزود: این دانشکده در سال ۱۳۷۳ در یک مجموعه کوچک تأسیس شد و سپس در سال ۱۳۸۵ به محل ساختمان جدید کنونی انتقال پیدا کرد و که از زمان تأسیس تاکنون بیش از یک هزار و 200 دانشجو از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند که بسیاری از این افراد در سمت‌های مهم و اداری کشور هستند.

نوروزی با اشاره به اینکه در حال حاضر این دانشکده در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو دارد، گفت: از این تعداد 90 دانشجو در مقطع کارشناسی رشته علوم قرآن و حدیث و 50 دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم قرآنی با دو گرایش «اعجاز قرآن» و «گرایش ادبی» مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: در این دانشکده از سال تحصیلی ۹۹ به بعد طبق ابلاغ جدید وزارت علوم رشته علوم قرآنی و حدیث در مقطع کارشناسی ارشد را با دو گرایش ادبی و اجازه دنبال کرد که امسال فقط در رشته گرایش اعجاز دانشجو می‌گیریم و آن هم فقط در مقطع ارشد و ۱۲ نفر دانشجوی آقا پذیرش می‌شود.

رئیس دانشکده علوم قرآنی ملایر با بیان اینکه در حال حاضر ۵۴ دانشجوی ارشد در این دانشکده در حال تحصیل هستند، گفت: در واقع این دانشجویان ترم‌های تحصیلی را گذرانده و در حال تدوین پایان‌نامه هستند.

وی از پذیرش بیش از 20 دانشجوی جدید در دانشکده علوم قرآنی ملایر برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: دانشکده علوم قرآنی ملایر برای سال تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی در رشته علوم قرآن و حدیث بر اساس سوابق تحصیلی به‌صورت رایگان دانشجو دختر می‌پذیرد.

نوروزی اضافه کرد: در این زمینه دارندگان مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی رشته‌های شاخه نظری علوم انسانی، تجربی و ریاضی و فیزیک، اولویت اول رشته انسانی می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن دانشکده 081-3350072 و یا به سایت دانشکده به آدرس https://www.quran.ac.ir/jazb1401 مراجعه کنند.

نوروزی با بیان اینکه با پذیرش دانشجویان جدید امسال کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: بهره‌مندی‌هایی از قبیل وام‌های دانشجویی مربوط به صندوق رفاه دانشجویان اعضای هیئت‌علمی و اساتید مجرب، امکانات مجزا شامل سالن مطالعه، سایت مجزا و سلف غذاخوری مجزا برای بانوان و آقایان از جمله امکانات این دانشگاه است.

وی گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ نفر از اساتید به عنوان استاد مدعو در این دانشکده فعالیت دارند و از این تعداد ۴ نفر به عنوان هیئت‌علمی و اساتید ما از اساتید مجرب هستند که در حوزه‌های مختلف دارای موفقیت هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه به لحاظ آموزشی این دانشکده دارای کتابخانه مجهز است، تصریح کرد: ۱۷ هزار عنوان کتاب در کتابخانه دانشکده موجود است که عمدتاً کتاب‌های آن معارفی هستند و همچنین ۵۲۵ عنوان پایان‌نامه در مقطع کارشناسی و ۷۵ عنوان پایان‌نامه در نقد در کارشناسی ارشد در دانشکده داریم که این دانشکده یکی از غنی‌ترین منابع علمی و قرآنی سطح استان است علاقمندان به معارف می‌توانند از کتب این دانشکده استفاده کنند.

نوروزی با بیان اینکه خوابگاه بانوان و آقایان نیز در این دانشکده وجود دارد، گفت: خوابگاه آقایان نزدیک دانشکده و خوابگاه بانوان نیز امسال در خود محل دانشکده است که ظرفیت ۵۰ تا ۶۰ نفر برای بانوان دارد.

انتهای پیام
captcha