ارائه خدمات ذبح رایگان در همدان
کد خبر: 4069070
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸
همزمان با عید قربان

ارائه خدمات ذبح رایگان در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: همدانی‌ها می‌توانند با شماره‌گیری ۱۵۱۲ و ارائه آدرس محل، از خدمات ذبح رایگان استفاده کنند.

محمودرضا رسولی مدیرکل دامپزشکی استان همدانمحمودرضا رسولی، مدیرکل دامپزشکی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: امسال با توجه به اهمیت موضوع شیوع تب کریمه کنگو، ۳۱ اکیپ ثابت و سیار برای ذبح دام در استان همدان ساماندهی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ اکیپ ثابت و ۲۰ اکیپ سیار آمادگی دارند تا در سراسر استان به مردم خدمات ارائه دهند، مطرح کرد: هم‌استانی‌ها می‌توانند با شماره‌گیری ۱۵۱۲ و ارائه آدرس محل ذبح از خدمات ذبح رایگان استفاده کنند.

رسولی با بیان اینکه همکاران ما آمادگی دارند تا ذبح‌های مردم را از نظر بهداشتی و شرعی، مورد بازرسی قرار دهند، افزود: کشتارگاه‌ها هماهنگ شده‌اند تا در این روز به مردم خدمات ارائه دهند و مردم نیز حتی‌المقدور در کشتارگاه ذبح گوسفند را انجام دهند. سال گذشته ذبح گوسفند برای مؤسسات خیریه‌ای که برخی بیش از ۱۰۰ رأس گوسفند ذبح می‌کنند در کشتارگاه‌ها انجام شد و این پتانسیل وجود دارد تا مردم برای ذبح به این مراکز مراجعه کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در پایان تأکید کرد: در صورتی که ذبح در داخل خانه انجام شود، گوشت باید حداقل ۲۴ ساعت در فریزر نگهداری شود.

انتهای پیام
captcha