اقتدار مقاومت، نقشه خاورمیانه جدید را ناکام گذاشت
کد خبر: 4070726
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
دبیر کل حزب‌الله لبنان:

اقتدار مقاومت، نقشه خاورمیانه جدید را ناکام گذاشت

دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: اقتدار مقاومت در فلسطین، عراق، ایران و سوریه و افزایش قدرت مقاومت در لبنان نقشه خاورمیانه جدید را پایان داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان سخنرانی خود را درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی آغاز کرد.

نصرالله در ابتدای سخنانش عید سعید قربان را به همه مسلمانان جهان تبریک گفت.

دبیر کل حزب‌الله از جمله دستاوردهای مقاومت در جنگ 33 روزه را سقوط پروژه خاورمیانه جدید آمریکا خواند.

وی، درگذشت دبیر کل انجمن علمای یمن را به همه علما و ملت یمن و رهبران انصار الله تسلیت گفت و با اشاره به مناسبت سالروز انجام عملیات وعده صادق مقاومت در به اسارت آوردن دو نظامی صهیونیست در 12 جولای 2006، گفت: به دنبال این عملیات تجاوز رژیم صهیونیستی علیه خاک لبنان شکل گرفت که با پیروزی بزرگ در 14 آگوست 2006 به پایان رسید.

پایداری مقاومت و ضربه سهمگین به دشمن صهیونیستی 

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه 40 بهار از تأسیس جنبش مقاومت حزب‌الله می‌گذرد که این امر، نشانه اقتدار معنوی آن است، اظهار کرد: ما به دنبال جشن گرفتن سالروز تأسیس نیستیم و برای یک جشن در ماه آگوست آتی آماده می‌شویم که همان جشن پیروزی 14 آگوست بر رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به نقشه آمریکا برای تسلط بر منطقه از طریق حضور مستقیم نیروهای نظامی خود در جنگ 33 روزه، گفت: پایداری مقاومت، لبنان و شکست اهداف مقاومت در جنگ 33 روزه ضربه بسیار سهمگینی به پروژه خاورمیانه جدید زد.

نصرالله درباره سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به منطقه گفت: تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها درباره این سفر زیاد بود. خیلی‌ها از تشکیل ناتوی عربی یا منطقه‌ای حرف زدند اما آمریکای امروز، آمریکایی سال 2003 و 2006 نیست.

وی افزود: رئیس جمهور پیر آمریکا، چهره‌ای از آمریکایی است که وارد مرحله پیری و سالخوردگی عمر خود شده است.

اهداف بایدن از سفر به خاورمیانه 

دبیر کل حزب‌الله گفت: آمریکا هم‌اکنون در وضعیتی کاملا متفاوت است. من معتقدم که چیزی که رئیس جمهور آمریکا با خود به منطقه آورده، دو موضوع است؛ نخست اینکه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به تولید و صادرات بیشتر نفت و گاز متقاعد کند.

وی بیان کرد: هدف دوم بایدن اعلام پایبندی کامل آمریکا به امنیت اسرائیل و تمرکز بر موضوع عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

نصرالله با بیان اینکه آمریکا، دولت، ارتش و مردم اوکراین و همه کشورهای اروپایی را به جنگ با روسیه کشاند، گفت: آمریکا تعهد داده که خودش جایگزین روسیه در نفت و گاز اروپا می‌شود، در حالی که وقت برای آن‌ها تنگ است.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تأکید کرد: اقتدار مقاومت در فلسطین، عراق، ایران و سوریه و افزایش قدرت مقاومت در لبنان نقشه خاورمیانه جدید را پایان داد.

وی با بیان اینکه بایدن چیزی برای ارائه به ملت فلسطین ندارد، گفت: او در بدو ورود به فلسطین اشغالی با سخنانش همه ملت‌های منطقه را مطلع کرد که یک صهیونیست است.

نصرالله تصریح کرد: بایدن خواهان آتش‌بس در یمن است و البته مظلومان یمن هم آتش‌بس را در راستای منافع ملت خود پذیرفتند.

وی افزود: چیزی که بایدن باید انجام دهد، این است که به سعودی‌ها اجازه دهد جنگ در یمن را متوقف کنند نه اینکه فقط آتش‌بس تمدید شود. دولت آمریکا باید جنگ علیه یمن را متوقف و محاصره این کشور را برچیند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان بار دیگر به جنگ 33 روزه پرداخت و گفت: از مهم‌ترین نتایج این جنگ ایجاد معادلات بازدارندگی بین لبنان و دشمن صهیونیستی بود.

وی ادامه داد: به لطف معادلات، بازدارندگی دشمن اسرائیلی برای هر اقدام نظامی علیه لبنان هزار بار حساب و کتاب خواهد کرد.

نصرالله با بیان اینکه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از پوچ بودن تهدیدهایش علیه لبنان با خبر است، گفت: غزه هم از بیش از 15 سال پیش در محاصره است؛ اما دشمن صهیونیستی جرأت تجاوز زمینی به آنجا را ندارد، آن وقت چگونه می‌تواند این کار را در لبنان انجام دهد؟

وی تأکید کرد: اسرائیل هر وقت حساب جنگ با لبنان را کرد، باید حواسش به همه جغرافیا، ظرفیت‌ها و قدرت‌هایی که حامی مقاومت هستند، باشد.

دبیر کل حزب‌الله در بخش مسائل داخلی این کشور و مذاکرات مرزی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری آمریکا بر سر مناطق مورد مناقشه آبی، گفت: فرصت طلایی در موضوع استخراج نفت و گاز لبنان همین حالاست، یعنی همین دو ماه و پس از آن هزینه سنگین‌تر است.

وی خطاب به مسئولان لبنانی، گفت: به آمریکا اجازه ندهید شما را فریب و وقت هدر دهد؛ اگر نتوانید تا قبل از سپتامبر حقوق خود را درباره چاه‌های نفت و گاز در مناطق مورد مناقشه ثابت کنید، پس از این فرصت، هزینه سنگین‌تری خواهید داد.

نصرالله با بیان اینکه آمریکا را در مذاکرات مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی، میانجی‌گر به شمار نمی‌آورند، گفت: آمریکا طرفی است که به نفع اسرائیل عمل می‌کند و بر طرف لبنانی فشار می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال این است که چاه‌های گاز لبنان را به رژیم صهیونیستی ببخشد تا این منابع جایگزین گاز روسیه شود، گفت: تهدیدهای مقاومت جدی است. دشمن نقطه ضعفی دارد و آن هم نیازش به نفت و گاز است اما لبنان هم نقطه قوتی دارد و آن هم قدرت آن برای به تعطیلی کشاندن مذاکرات است.

دبیر کل حزب‌الله خطاب به مسئولان لبنانی گفت: مقاومت تنها نقطه قوتی است که در مذاکرات ترسیم مرزها دارید؛ پس از آن استفاده کنید و بهره ببرید.

وی افزود: ما توافقی نکرده‌ایم و به احدی هم وعده‌ای نداده‌ایم که هیچ کاری نخواهیم کرد(در واکنش به تضییع حقوق مرزی لبنان) بلکه ما منتظر مذاکرات هستیم و کسانی که به آمریکایی‌ها وعده داده‌اند( درباره دست بسته بودن مقاومت)، آن‌ها را فریب داده‌اند.

نصرالله تأکید کرد: این حق ماست که در زمان مناسب و در حد و اندازه مناسب هر اقدامی را انجام دهیم تا دشمن را تحت فشار قرار دهیم.

پیام پهپادهای حزب‌الله 

سید حسن نصرالله در خصوص خبر اخیر پرواز سه پهپاد مقاومت بر فراز منطقه مورد مناقشه میدان کاریش در آب‌های مدیترانه گفت: برای نخستین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی سه پهپاد همزمان به سمت آن فرستاده شدند و ما همچنان قادر به ارسال همزمان چند پهپاد مسلح و غیرمسلح هستیم.

دبیر کل حزب الله گفت: پیام پهپادها این بود که ما قاطعیم و با گام‌های خود پیش می‌رویم و این پیام را اسرائیل و آمریکا متوجه شدند. پیام پهپادها به طور جدی به دشمن و دوست آمریکایی آن رسید.
او تأکید کرد: ما در مقاومت گزینه‌هایی را در آسمان، دریا و زمین داریم. همه این گزینه‌ها روی میز و زمان مناسب است. هر چیزی که به نفع مذاکرات است در اندازه و زمان مناسب، ارائه خواهیم داد.

نصرالله افزود: ما لبنانی‌ها باید موضع واحدی داشته باشیم و به گوش اسرائیلی‌ها برسانیم بدون اینکه اختلاف نشان دهیم. اگر گزینه آمریکا کمک نکردن به لبنان و کشاندن آن به فروپاشی باشد، تهدید به جنگ و رفتن به سمت آن خیلی شریف‌تر است.

نصرالله افزود: لبنان به یک قدرت حقیقی بازدارنده متکی است و باید از تهدیدات و اقدامات آن استفاده کرد. موضوع دوم فقط به رسمیت شناختن مرزهای دریایی نیست بلکه به شرکت‌ها باید برای ورود و استخراج نفت و گاز اجازه داده شود. به دوست و دشمن اعلام می‌کنم که ما دست به جنگ روانی نمی‌زنیم بلکه جدی هستیم و این تنها راه نجات لبنان است. اگر به همین منوال باقی بمانیم لبنان به سمت آنچه بدتر از جنگ است پیش می‌رود. بیایید برای یک‌بار هم شده متحد و یکپارچه باشیم.

دبیرکل حزب‌الله در پایان این سخنرانی بیان کرد: به دشمن می‌گوییم که دست از پا خطا نکند و به هوکشتاین و آمریکایی‌ها نیز می‌گوییم که لبنانی‌ها را فریب ندهید. تمام میدان‌ها، چاه‌ها و سکوهای نفتی در امتداد مرز فلسطین را زیر نظر داریم. اگر به دنبال این هستید که این کشور از حقوق خود استفاده نکند، هیچ‌کس نخواهد توانست نفتی استخراج کند. 

انتهای پیام
captcha