شیخ نعیم قاسم: رابطه ایران و حزب‌الله امری عقیدتی است
کد خبر: 4071082
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

شیخ نعیم قاسم: رابطه ایران و حزب‌الله امری عقیدتی است

معاون دبیر کل حزب الله رابطه ایران و حزب الله را موضوع عقیدتی توصیف کرد و گفت که سلاح مقاومت زمانی مورد بحث قرار خواهد گرفت که ارتش لبنان با قوای کامل برای مقابله با رژیم اشغالگر پشتیبانی شود.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ نعیم قاسم در برنامه حدیث الساعه شبکه تلویزیونی المنار تأکید کرد: رابطه حزب الله با ایران امری اعتقادی است و ما از این رابطه به نفع لبنان و بر اساس اعتقادات و اصول خود نفع می بریم.

او همچنین با بیان اینکه وظیفه انحصاری سلاح حزب الله مقاومت در برابر اشغالگری و دفاع از حاکمیت لبنان است، گفت: سلاح حزب الله هرگز در مسائل داخلی جایی ندارد.

شیخ نعیم قاسم گفت: هر جنگی که اتفاق افتد حزب الله در آن کاملاً با قبل متفاوت است همان طور که دشمن در زمینه‌های متعدد افول داشته و ان شاء الله پیروزی هم‌پیمان ماست.

این مقام حزب الله تصریح کرد: زمانی که ارتش لبنان با ظرفیت‌هایی که به آن اجازه مقابله با اسرائیل داده شود، پشتیبانی شود و لبنان در برابر تجاوز مصون بماند؛ آن زمان بیایند با ما در موضوع سلاح مقاومت بحث کنند.

او در خصوص روند تشکیل دولت جدید لبنان نیز تصریح کرد که حضور حزب الله در کابینه بهتر از نبودن آن است و اگر دولت تشکیل نشود، اوضاع کشور بدتر خواهد شد. همه باید همکاری کنند. ما در حزب الله هم از نمایندگان جدید و مستقل و گروه‌های 14 مارس برای خروج از بحران استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha